رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده عوامل تکفیری تروریست که در فارس دستگیری شدند سریع و خارج از نوبت رسیدگی می شود.
کد خبر: ۳۲۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 01 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان فارس: علی القاصی مهر در چهارمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: از جمع ۱۷ نفر تروریست دستگیر شده، ۱۵ نفر از اتباع بیگانه هستند.

وی اظهار کرد: دستگیری به موقع تکفیری ها و خنثی شدن نقشه شوم آنان نشان‌دهنده اشراف اطلاعاتی وامنیت بالای این استان و پیشگیری از شکل‌گیری عوامل ناامنی است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در کشف این عملیات با هوشیاری لازم مهمترین نقش را ایفا کردند و ورود به موقع نیروهای انتظامی نیز اقدام های تروریستی حلقه های وابسته به این گروه را خنثی کرد.

القاصی مهر اظهار کرد: دستگیرشدگان هم اکنون در اختیار دستگاه قضایی هستند و تحقیقات تحت نظارت مقام قضایی در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حضور اتباع بیگانه در جمع عوامل گروه تکفیری گفت: پیش از این، بارها در قالب طرح های پیشگیرانه اعمال محدودیت، مدیریت و نظارت ویژه بر اتباع بیگانه غیر مجاز را خواستار شده‌ایم و امروز بیش از هر زمان اجرای طرح های طرد و ممنوعیت فعالیت و به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از اتباع بیگانه غیرمجاز دارای پرونده های متعدد علیه شهروندان و یا علیه سایر اتباع خارجی هستند که به خاطر عدم احراز هویت به راحتی متواری و اجرای عدالت در خصوص آنان سخت می شود.

القاصی مهر بهترین راهکار در این خصوص را پیشگیری از ورود اتباع غیرمجاز و اعمال نظارت و محدودیت فعالیت این اتباع غیرمجاز خواند و افزود: اتباع مجاز خارجی زیادی با نظارت و ظرفیت های قانونی در کشور فعال می باشند اما وجود و فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز در همه جای دنیا محدود و غیرممکن است.

در این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس بخش هایی از طرح پیشگیری از سوانح جاده ای و ترافیکی در استان فارس را تبیین کرد.

احمد رحمانیان گفت: با توجه به این که وضعیت تلفات جاده ای و ترافیکی در استان فارس نامطلوب است، این طرح می تواند ضمن هماهنگ کردن دستگاه های متولی وضعیت سوانح ترافیکی در استان را بهبود بخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار