تابناک تهران - انتخاب ۳ نفر از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و ۲ نفر از کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به انتخاب مجلس به عنوان عضو در هیأت مرکزی نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی کشور امروز در مجلس شورای اسلامی انجام شد.
کد خبر: ۳۲۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 02 November 2016
اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به این شرح "محمد جواد کولیوند، قاسم میرزایی‌نیکو، محمد محمودی شاه‌نشین، بهرام پارسایی، فرهاد تجری " اعلام شد. از میان پنج نماینده عضو مجلس در این هیات نظارت، قاسم میرزایی نیکو، محمد محمودی شاه‌نشین و بهرام پارسایی از اعضای فراکسیون امید هستند.
 جوسازی های زودهنگام در انتخابات شوراها
مهدی چمران ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در مصاحبه با تابناک تهران  درباره هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: "این هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهاست. البته در هر استان  هم هیئت هایی تشکیل می شود. این شوراهای مرکزی هستند که در درجه اول صلاحیت کاندیداهای شوراهای شهر را بررسی میکنند و استعلام های لازم را از مراجع چهارگانه دریافت میکنند و نتیجه نهایی را اعلام کنند."
 
وی افزود: "در صورتی که هیأت های استانی شخصی را از روند انتخابات محروم کنند این هیأت مرکزی می تواند بعد از بررسی های لازم وی را به روند انتخابات برگردانند، همان گونه که در دوره های قبل این اتفاق افتاد."
 
چمران دربار فضای موجود در خصوص انتخابات شوراها گفت: "به نظر من گروهی زودهنگام وارد فعالیت ها و فضاسازی های انتخابات شدند. اتفاقاتی که در ارتباط با شهرداری افتاد و در نهایت به اعضای شورا تهمت هایی زده شد، نمونه ای از این فعالیت های نابه هنگام در عرصه انتخابات است. هرچند با اعلام دادستان کل کشور این تهمت ها از اعضای شورا برداشته شد."
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: " این افراد که اینقدر زود وارد مسائل انتخاباتی شدند، چه در خصوص تخریب و چه در خصوص بزرگنمایی برخی افراد، باید بدانند که مسئولیت هایشان در مسائل شهری بسیار مهم تر از این مسائل است. "
 
مهدی چمران گفت: "این جوسازی ها ورود زود هنگام است که باید بیشتر به خدمت و مسائل شهری بپردازند نه اینکه به دنبال تخریب و تضعیف دیگر اعضا و یا رقبا باشند."
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار