تابناک: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: درآمد حاصله از معادن استان در سال ۹۲ ، ۱۵ میلیاردتومان و درآمدواریزی به خزانه كشور ازمعادن استان در سال ۹۳ بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۳۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 07 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از مهر، محمد زینلی پور در حاشیه بازدید از معادن سنگ و فلز گلپایگان كه عصر امروز صورت گرفت، در جمع خبرنگاران هدف از بازدید خود را بررسی مسایل و مشكلات مربوط به بخش معادن این شهرستان بیان كرد و اظهار داشت: استان اصفهان دارای ۷۱۲ انواع معادن بوده و شهرستان گلپایگان با دارا بودن ۱۲ معدن سنگ های تزیینی و فلزی سرب و روی جزء شهرستان های معدنی استان محسوب نمی شود.

وی افزود: با توجه به اینكه دولت به منظور توسعه معادن در شهرستان هایی كه دارای معادن با ارزش باشند، سرمایه گذاری می كند، لذا انتظار داریم با همكاری سازمان منابع طبیعی و فرمانداری در زمینه توسعه معدن به ویژه معادن فلزی در شهرستان گلپایگان اقدام كنیم كه این امر رونق اقتصادی و اشتغال را با توجه به برنامه ریزی های اقتصاد مقاومتی به همراه دارد.

زینلی پور درآمد حاصله از معادن استان در سال ۹۲ را ۱۵ میلیارد تومان و درآمد واریزی به خزانه كشور را از معادن استان در سال ۹۳ بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان برشمرد و افزود: امیدواریم با فعالیت معادن فلزی در شهرستان در سال آتی نسبت به درآمدزایی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال اقدامات مؤثری صورت گیرد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در راستای قرار گرفتن چندین معدن شهرستان گلپایگان در مناطق حفاظت شده محیط زیست، خاطرنشان كرد: دو معدن طلای موته و سنگ گدارسرخ كه از معادن قدیمی و دولتی هستند در چارچوب قوانین محیط زیست و نظارت آنان فعالیت دارند.

وی در خصوص معادن سنگ های تزیینی نیز تصریح كرد: این معادن با تكنولوژی روز و با استفاده از دستگاه های سیم بُر اقدام به سنگ بری می كنند و فعالیت انفجاری نیز كه باعث آسیب به محیط زیست در این منطقه حفاظت شده شود، ندارند.

زینلی پور در راستای فعالیت یك معدن سنگ تزیینی در مركز منطقه حفاظت شده محیط زیست كه از سازمان بازرسی كل كشور پس از ۱۷ سال مجوز دریافت كرده است، بیان داشت: معادنی كه از سازمان بازرسی كشور مجوز فعالیت گرفته باشند در حیطه اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار نداشته و بنا به دستور و نظارت محیط زیست با بهره مندی از قوانین و مقررات آنان فعالیت دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار