امام جمعه زاهدان گفت: فرهنگ عمومی از جمله پوشش، تغدیه، ساخت‌و‌ساز مسکن و برگزاری مراسم‌ها در جامعه باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.
کد خبر: ۳۲۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 04 November 2016
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار کرد: منظور ما از فرهنگ عمومی آداب رسوم و عرف جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: یعنی شیوه‌های رفتاری عادی و رسوم متداول در جامعه که در جامعه اسلامی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.

وی گفت: پوشش، تغدیه، ساخت‌و‌ساز مسکن. برگزاری مراسم‌ها در جامعه باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.

سلیمانی ادامه داد: امروز در جامعه افرادی که مقررات و اصول احتماعی را به دقت رعایت می‌کنند و منضبط هستند، انسان‌های با فرهنگ باشعور اجتماعی بالا هستند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: برگزیدن اسامی اسلامی برای فرزندان زمانی افتخار بود اما امروز اینگونه نیست و اسامی غربی باب شده که باید بیشتر اهتمام داشته باشیم و فرهنگ اسلامیان را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: در برگزاری مراسم‌های ازدواج و عزاداری طبق عرف و فرهنگ اسلامی عمل کنیم.

وی با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: هر سه وزارت‌خانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع فرهنگ ارتباط تنگاتنگی دارند و باید فرهنگ اسلامی را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: زمانی می‌توانیم به فرهنگ عمل کنیم که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه عملی کنیم.

وی بیان کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند عزمی جهانی است و با شعار نمی‌شود با این پدیده شوم مقابله کرد.

سلیمانی گفت: رهبری معظم انقلاب تلاش دارند اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را در دنیا از بین ببرند زیرا کشورهای غربی بانیان اصلی تروریست هستند.

خطیب نماز جمعه زاهدان ادامه داد: امروز همه می‌دانند که حمایت مالی تروریست‌ها و داعش و تکفیری‌ها به‌ وسیله کدام دولت‌ها صورت می‌گیرد همه می دانند جریان کشتار جمعی در یمن با هواپیماهای کدام کشورهاست

وی افزود: حدود یک‌سال و هفت ماه از جنایات ال‌سعود در یمن می‌گذرد و تا کنون در مجامع بین‌المللی و حقوق بشر هیچ اقدام چشم‌گیری برای دفاع از مردم یمن صورت نگرفته است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: همین رفتارها سبب شد تا شعار مرگ بر آل سعود  در کنار مرگ بر امریکا در کشورهای اسلامی نهادینه شود.

وی گفت: همه بدانند امروز مرگ بر آمریکا جزو استراتژی برنامه‌های عبادی ما مسلمانان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار