مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به تبریز خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 07 May 2015

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به تبریز خبر داد.

به گزارش  خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی این اداره کل ، فرزین حق پرست گفت:معاون رئیس جمهور روز شنبه 19 اردی‌بهشت برای حضور در دومین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری و مرمتی این اداره کل به تبریز سفر می کند.

حق پرست با اشاره به اهمیت دومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، یادآور شد: این جشنواره بین المللی فرصت بسیار بزرگی است تا ضمن معرفی پتانسیل های هنری و صنایع دستی کشور در سطح بین المللی این شهر تاریخی اسلامی به عنوان پایتخت هنر اسلامی در جهان معرفی شود.

وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در برگزاری این فستیوال بین المللی همراه دانشگاه هنر اسلامی تبریز است.

حق پرست همچنین گفت: در طول زمان برگزاری جشنواره  9 اثر دارای نشان مهر اصالت از سازمان جهانی یونسکو و 28 صنایع دستی از آذربایجان شرقی که به ثبت ملی رسیده اند در محل برگزاری جشنواره به نمایش گذاشته می شود و یک غرفه به اجرای زنده‌ی چاپ باتیک اختصاص یافته است.

گفتنی است جشنواره خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی، ۱۸ لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد و طی این جشنواره در ۱۰ رشته هنر اسلامی به ۳۰ نفر برگزیده جوایز ارزنده ای تعلق می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار