سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر با روادیدهای جعلی به عراق عواقب زیادی برای استفاده کنندگان دارد و برابر قانون این کشور با این افراد برخورد می شود.
کد خبر: ۳۲۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 05 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛راجح صابر عبود الموسوی روز شنبه اظهار کرد:با توجه به اینکه برخی افراد در سال قبل اقدام به جعل روادید این کشور کردند بنابر دستور وزارت خارجه اقدام به ساخت مهرهای برجسته ویژه برای مهمور کردن گذرنامه ها با هدف جلوگیری از جعل ویزا کردیم.

عبود المومسوی تاکید کرد: این مهرهای برجسته برای مراکزی (دفاتر کنسولی دائم و موقت این کشور در شهرهای مختلف ایران) که برای زائران عتبات عالیات ویزا صادر می کنند ارسال شده و بزودی در اختیار نمایندگی کنسولگری عراق در ایلام نیز قرار می گیرد.
 
 سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه با همراهی مدیرکل امور مرز و حوزه پدافند غیر عامل وزارت کشور، معاون سیاسی استاندار ایلام و فرماندار مهران به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان مرزهای زرباطیه و مهران به منطقه از استان ایلام سفر کرد.

راجح صابر عبود الموسوی با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر میان مسئولان پایانه های مرزی زرباطیه عراق و مهران با موضوع تسهیل در تردد زائران اربعین به این منطقه سفر کرده است.

چگونگی صدور ویزای مانفیستی (گروهی) و تسهیل در ارائه خدمات گذرنامه ای در مرز زرباطیه عراق و افزایش سطح تعاملات و همکاری های 2 مرز مهران و زرباطیه نیز در این سفر مورد با حضور مسئولان 2 کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 95 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است و در شرایط عادی بطور میانگین روزانه پنج هزار زائر از این گذرگاه مرزی تردد می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهمترین عوامل استقبال زائران و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه سفر به عتبات عالیات عراق است.

سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد.

به گزارش ایرنا، سفیر عراق همچنین از طرح های راهسازی جاده ایلام - مهران نیز بازدید و با ابراز خوشحالی از اقدام های مناسب انجام شده برای رفع گره های ترافیکی گفت: امسال مشکلات ترافیکی سال گذشته به حداقل رسیده و امیدواریم باعث تردد آسان و بدون مشکل زائران در ایام اربعین شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار