مدير عامل سازمان قطار شهري شيراز گفت: همچنان پيگير تامين اعتبارات لازم براي تكميل 14 كيلومتر باقيمانده از خط يك هستيم و تلاش همه تحقق وعده داده شده و بهره‌برداري كامل از اين خط تا پايان امسال است.
کد خبر: ۳۲۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 06 November 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:اسدالله حاج‌زماني گفت: از كل اعتبارات امسال تا كنون حدود 23 درصد البته نه به شكل نقدي، تامين شده است. از منابع مختلف به‌دنبال تامين اين اعتبارات هستيم و اميدواريم با توجه حمايت‌هاي همه‌جانبه، اين مهم محقق شود.

او تصريح كرد: امسال تحقق تعهدات مالي شهرداري شيراز و دولت تقريبا در يك راستا پيش‌رفته و سهم هركدام حدود 35 ميليارد تومان بوده است. شهرداري از محل تسهيلات و دولت هم از محل اسناد خزانه اين اعتبارات را تامين كرده‌اند.

حاج‌زماني گفت: براي تكميل خط يك نيازمند حداقل 600 ميليارد تومان اعتبار هستيم اما براي مسافرگيري كامل در خط يك، نياز به تزريق 250 ميليارد تومان اعتبار داريم.

مدير عامل قطار شهري شيراز در بيان تفاوت بين مسافرگيري و تكميل خط، گفت: در فاز اول خط يك، هشت ايستگاه وجود داشت كه ابتدا با آماده‌سازي 5 ايستگاه،‌ مسافرگيري را آغاز كرده و در ادامه باقي‌مانده ايستگاه‌ها را تكميل كرديم. در فاز دوم هم اين امكان وجود دارد.

حاج‌زماني با تصريح اينكه ريل‌گذاري كل 14 كيلومتر باقيمانده از فاز دوم خط يك انجام شده است، گفت: ما شبكه برق بالاسري و نصب و تجهيز امكانات نيز شروع شده و اكثر ايستگاه‌ها در مراحلي است كه مي‌توانيم طي چند ماه آينده بهره‌برداري از آنها را آغاز كنيم.

مدير عامل قطار شهري شيراز، بهره‌برداري از فاز دوم خط يك را نيازمند افزايش تعداد قطارهاي موجود دانست و گفت: براي بهره‌برداري كامل حداقل نياز به 20 واگن يا 4 رام قطار هستيم و كار تامين آن را هم همزمان دنبال مي‌كنيم.

مسئولان شهرداري و شوراي اسلامي شيراز قول داده‌اند كه تا پايان امسال، بهره‌برداري از خط يك قطار شهري در اين كلان‌شهر، محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار