مدیر شبکه بهداشت و درمان ایوان گفت:مرحله اول طرح وارنیش فلوراید برای جلوگیری از دندان های پوسیده در 73 مدرسه این شهرستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۳۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 06 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛دکتر خلیل رستمی اظهار کرد: چهار هزار و 345 دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان در راستای غربالگری سلامت دهان و دندان با عنوان طرح وارنیش فلوراید تحت پوشش طرح سلامت دندان قرار می گیرند.
 
وی افزود: طرح وارنیش فلوراید همزمان در سراسر کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری این شهرستان و برای دانش آموزان پایه اول تا ششم اجرا می شود.
 
رستمی یادآور شد: وارنیش فلوراید در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن از هفته آخر مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و مرحله دوم نیز ابتدای سال آینده و بعد از تعطیلات نوروزی انجام می گیرد.
 
وی گفت: در طرح غربالگری سلامت دهان و دندان هر دانش آموز 2 بار مورد معاینه دهان و درمان قرار گرفته و آموزش های لازم در مورد مراقبت صحیح و اصولی از سلامت دهان و دندان به دانش آموزان، معلمان و مربیان آنها داده می شود.
 
دکتر رستمی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و در راستای کاهش پوسیدگی دندان دانش آموزان مدارس این شهرستان نیز توسط کارشناسان و 22 نفر از بهورزان مرکز بهداشت و درمان درحال اجرای این طرح هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به نقش دندان در جویدن غذا، زیبایی، صحبت کردن و حمایت عضلات صورت وارنیش فلوراید به میزان 40 درصد از پوسیدگی دندان جلوگیری و با فلوراید تراپی بموقع سلامتی دندان حفظ می شود.
 
در این طرح وضعیت پوسیدگی دندان (شاخص سلامت دندان) دانش آموزان بررسی می شود و تعداد و میزان دندان های کشیده شده، پر شده و پوسیده کودکان در هر بار غربالگری، از شاخص های تعیین شده برای سنجش سلامت آنها است.
 
ایوان با جمعیت 55 هزار نفر و بیش از هشت هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 106 مدرسه اولین شهرستانی است که این طرح در آن اجرا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار