نیشخند;
یک مسئول در گفتگو با رسانه ها با تاکید بر مصرف بالای کربوهیدات در کشور گفت: نان بیش از میزان توصیه شده در زنجان مصرف می شود و برای کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه گروه نان سیب زمینی می تواند جایگزین باشد.
کد خبر: ۳۲۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ 07 November 2016
شنیده شده است که اخیرا یکی از مسئولین در نشستی با خبرنگاران با اشاره به مصرف بالای غلات در زنجان اظهار داشته است : مصرف نان و غلات در کشورمان و همینطور استان زنجان بیش تر از میزان توصیه شده است و برای کاهش عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه گروه نان و غلات، سیب زمینی می توان جایگزین مناسبی در این راستا به حساب آید.

بدون شک این مسئول عزیز از سر دلسوزی و با نگاهی علمی این توصیه را مطرح نموده است اما دولت های فخیمه پیش از این ها و در راستای جلوگیری از چاقی بیش از حد آحاد مردم و همچنین هدفمند نمودن مصرف نان اقدام به افزایش پلکانی قیمت این ماده غذایی نموده اند!

حال جای بسی خوشحالی است که با دقت در بیانات این مقام مسئول در می یابیم که دولت ها چقد هوشمند و عالمانه در پی افزایش حامل های انرژی خوردنی از جمله نان های دارای کربوهیدرات بوده اند اما گویا هنوز این ابهام در بین برخی از مسئولین وجود دارد که چرا با همه افزایش یافتن های پی در پی قیمت نان مصرف این ماده در جامعه کاهش نمی یابد و بلکه بر مقدار آن افزوده می شود!؟!!!

برای پاسخ به این سوال این عزیران کافیست این واقعیت را مطرح نماییم که به واسطه سیاست های غیر هوشمندانه برخی سیاسیون و عدم توجه به پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی، امروز جیب مردم حال و خوش خوبی ندارد و بدون تعرف بحران اقتصادی سفره مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است و نان برای بسیاری از اقشار مردم هنوز هم ارزان ترین و بصرفه ترین ماده غذایی است که می توانند با آن روزها و ایام سال را از سر رد کنند.

پس بهتر است مسئولین بجای دل نگرانی برای مصرف کربوهیدات توسط مردم در پی بهبود معیشت و اقتصاد ملت باشند تا مردم بجای مصرف تصاعدی نان قدرت خرید گوشت و پروتئین را نیز پیدا کنند.

دیدگاههای خود را جهت انتشار به تابناک زنجان بسپارید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
پروتئین فقط در گوشت نیست. در حبوبات و لبنیات هم مقدار زیادی پروتئین وجود دارد که از گوشت سالمتر هم هستند. همینطور در تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین وجود دارد. نباید کاری کرد که مردم اگر مدتی گوشت نتوانستند بخورند فکر کنند که چیز زیادی از دست داده اند. باید به مردم آموخت که چگونه با کمترین هزینه مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار