همایش بحران آب و راهکارهای بهره برداری صحیح آب در محل دانشگاه زینبیه شهرستان پیشوا با حضور پدر علم کویر شناسی ایران دکتر کردوانی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 07 November 2016
در این همایش همچنین فرمانداران شهرستان‌های ورامین و پیشوا، ریاست ادارات و نهادهای دولتی، اساتید و دانشجویان و جمعی از معاونین، مدیران و کارشناسان شرکت حضور داشتند.

فرماندار شهرستان پیشوا مسئله بحران آب را در کشور بسیار حساس دانست و اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های متوالی و کاهش نزولات جوی با کمبود جدی آب در کشور روبرو هستیم و اگر این بحران را مدیریت نکنیم چالش‌های عمده‌ای در آینده خواهیم داشت.

محمد کرم محمدی در ادامه شهرستان پیشوا را یکی از قطب‌های مهم تولیدی و کشاورزی عنوان کرد و افزود: اگر در بخش کشاورزی با به‌کارگیری سیستم آبیاری مکانیزه، تحت‌فشار و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز بتوانیم اقداماتی را جهت بهره‌برداری صحیح از آب انجام بدهیم گام مهمی در جلوگیری از بحران آب برداشته‌ایم چراکه حفر چاه‌های غیرمجاز خسارت جبران‌ناپذیری به بافت آب‌های زیرزمینی وارد کرده است.

در ادامه همایش بحران آب دکتر کردوانی با حضور در جمع شرکت‌کنندگان به بیان مطالب آموزشی و زیر بنایی درزمینهٔ بهره‌برداری صحیح از آب در تمامی بخش‌ها اعم از کشاورزی، خانگی و صنعتی پرداخت و اظهار داشت: تنها با شعار دادن و شرکت در این‌چنین همایش‌هایی نمی‌شود بحران آب را حل کرد و آنچه لازم است تا با این چالش مقابله نمائیم اقدام و عمل نمودن است.

پدر علم کویرشناسی ایران در ادامه سخنان چالش آب در کشور و راهکارهای غیرعلمی را بسیار تهدیدآمیز عنوان کرد و افزود: آنچه که مشکل اساسی کشور ما در حوزه آب است بهره‌برداری بدون کارشناسی از منابع آب و سفره‌های زیرزمینی است که به‌صورت نسنجیده و با افزایش حفر چاه‌ها در مناطق مختلف کشور اتفاق افتاد.

استادکردوانی در ادامه گفت: برای مقابله با این بحران بوجوده آمده در حوزه آب و با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی ناچاریم با همین مقدار آب و منابع آبی که در اختیارداریم از طریق راهکارهای علمی و آموزشی بسازیم و آب کمتر مصرف نمائیم.

شایان‌ذکر است در حاشیه این همایش، نمایشگاه آثار هنرمندان جشنواره مهر آب (آبفای منطقه ٣ تهران) به نمایش گذاشته شد و دانشجو معلمان ضمن بازدید با نگاه و دیدگاه دانش آموزان نسبت به مقوله آب و مدیریت مصرف آن نیز آشنا شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار