مرز بین المللی مهران بعنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور برای تردد زائرین عتبات عالیات کشور عراق است.
کد خبر: ۳۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مهناز عبدی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان مهران  گفت : ﺷﻬﺮ ﻣﻬﺮان ﻣﺮﮐﺰ این ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن در 90 کیلوﻣﺘﺮﯼ ﺟﻨﻮب ﻏﺮبی اﯾﻼم واقع ﺷﺪﻩ که از ﻏﺮب ﺑﺎ ﻋﺮاق کیلومترها مرز مشترک دارد ، اﯾﻦ ﺷﻬﺮ در ﻓﺎﺻﻠﻪ 157 کیلوﻣﺘﺮﯼ ﺑﻐـﺪاد و 290 کیلومتری کربلا قرار گرفته است واز لحاظ موقعیت جغرافیائی محلی مناسب برای تردد زوار اربعین حسینی بشمار می آید .
 
عبدی ادامه داد : همه شهر اعم از مسئولان و مردم مهران خود را برای پذیرایی از زوار اربعین امام حسین (ع) آماده کرده اند تا زائران خاطره ای خوش از حضور در این منطقه مرزی به یادگار ببرند.
 
این مسئول ورزشی شهرستان نظم و امنیت را مهمترین رکن در مبحث اربعین خواند و گفت : بالاترین حسن مرز مهران امنیت آن است که با همت نیروهای پر تلاش نظامی و انتظامی که از هم اکنون در اماکن ورزشی شهرستان مستقرشده اند وامنیت ویژه ای در این منطقه برقرار شده و ما هم بر خود لازم میدانیم ازاسکان این نیروها دریغ نکنیم.
 
در پایان عبدی سرپرست اداره ورزش شهرستان افزود : روزانه چندین هزار نفر از مشتاقان و عاشقان اهل بیت (ع) برای زیارت اماکن مقدس شهرهای مذهبی عراق از این مرز گذر می کنند مردم وادارات این شهرستان برای رفاه حال زوار ورعایت بهداشت منطقه در پایانه مرزی با نذورات خود از این عزیزان پذیرائی می کنند ./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار