استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت:براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین، زائران و اتباع کشور افغانستان اجازه خروج از کشور بری شرکت در آیین اربعین از مرز مهران را ندارند و باید به مرز شلمچه در استان خوزستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۳۲۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 08 November 2016
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست ستاد اربعین در خصوص تردد دیگر اتباع خارجی از مرز مهران اظهار کرد: اتباع کشورهای آسیای میانه می توانند از مرز مهران تردد کنند.

وی افزود: البته همه زائران خارجی (افغانستان و دیگر کشورها) در برگشت از عتبات عالیات می توانند از مرز بین المللی مهران وارد کشور شوند.

مروارید با اشاره به آمادگی مردم و مسئولان استان ایلام برای استقبال و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی تاکید کرد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا تردد زائران در بهترین شرایط از مرز مهران انجام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت ایجاد تسهیلات برای ارائه خدمات به زائران در مرز مهران یادآور شد: همه دستگاه های خدماتی، درمانی، نظامی و انتظامی پای کار هستند.

استاندار ایلام به موضوع پارکینگ های غیرمجاز در شهر مهران نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوطه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه بی نظمی با پارکینگ های غیرمجاز برخورد کرده و اجازه فعالیت به آنها را ندهند.

به گفته وی، بر اساس پیش بینی های هواشناسی در روزهای تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی در عتبات عالیات، هوای استان بارانی است لذا مسئولان خود را برای خدمات رسانی در شرایط نامساعد جوی آماده کنند.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام به موضوع اسکان اضطراری زائران در استان نیز اشاره کرد و افزود: برای اسکان 100 هزار نفر شب در شهر و پایانه مرزی مهران پیش بینی های لازم شده است.

وی اضافه کرد: البته هلال احمر می بایست به میزان مورد نیاز پتو در اختیار هیات امنای مساجد، مدارس و سالن های ورزشی شهر مهران قرار دهد تا در صورت نیاز برای اسکان اضطراری زائران استفاده شود.

مروارید در خصوص مستندسازی اربعین در استان ایلام گفت: گروه های مستندساز با دریافت مجوز از نهاد مربوطه اقدام به مستند سازی کنند ضمن اینکه تبلیغات محیطی با موضوع اربعین نیز باید در سطح جاده های محل تردد زائران افزایش یابد.

استاندار ایلام همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه تعدادی از زائران دریافت روادید عراق را به زمان حضورشان در استان ایلام موکول می کنند لازم است آدرس مراکز صدور روادید در محل های مناسب و در معرض دید زائران قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

** 95 درصد اهداف تعیین شده در حوزه زیرساخت اربعین محقق شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست از تحقق 95 درصدی اهداف تعیین شده در حوزه زیرساخت اربعین خبر داد و گفت: پنج درصد از کارهای باقی مانده نیز تا قبل از اربعین محقق خواهد شد.

شاپور پولادی با اشاره به آماده بودن پارکینگ ها در مهران ادامه داد: تمام زیرساخت های مورد نیاز در پارکینگ ها فراهم شده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، احتمال می رود افرادی قصد سوء استفاده با ایجاد پارکینگ های غیر مجاز در شهر مهران داشته باشند که لازم است طبق قانون با این افراد برخورد شود.

پولادی افزود: شمار زیادی از دستفروشان در سطح شهر مهران فعالیت می کنند که برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی لازم است شهرداری نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

رئیس کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان ایلام با بیان اینکه مسیر ایلام - مهران برای تردد زائران آماده است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر 15 کیلومتر یک دستگاه ماشین آتش نشانی مستقر خواهد شد.

** نیازمندی های فعالیت مواکب فراهم شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری از تامین نیازمندی های موکب های پذیرایی در این استان خبر داد و گفت: تا زمان بازگشت تمانی زائران از مواکب پشتیبانی لازم بعمل می آید.

حشمت الله عسگری همچنین از تامین نیازمندی های خودرویی ستاد اربعین خبر داد و افزود: برای تمامی خودروها و افرادی که لازم است به پایانه مهران تردد کنند، کارت عبور صادر می شود.

رئیس کمیته پشتیبانی ستاد اربعین استان ایلام در خصوص نحوه سازماندهی مواکب در شهرستان مهران یادآور شد: سعی کرده ایم به شکل هدفمند مواکب را سازماندهی کنیم و مواکبی که از امکانات بیشتر و بهتری برخوردار هستند، در نقاط پرتردد مستقر شوند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار