قانون و آئین نامه اجرایی مربوط به تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و فرصت های سرمایه گذاری در خوزستان امروز 15 آبان توسط معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آن سازمان به هیأت سرمایه گذار چینی ارائه شد
کد خبر: ۳۲۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 08 November 2016
 هیاتی از سرمایه گذاران چینی به منظور آشنایی با فرصت ها و توانمندی های سرمایه گذاری و همچنین آشنایی با قوانین و آئین نامه اجرایی مربوط به حمایت از سرمایه گذاران، در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حضور یافتند و در این راستا، کتاب قانون و آئین نامه مربوط به حمایت از سرمایه گذاران به زبان چینی و فرصت های و جاذبه های سرمایه گذاری استان به زبان انگلیسی توسط عبدالقاسم غوابش، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ارائه شد.

سید نوراله حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیز با معرفی استان خوزستان به عنوان قطب اصلی و صنعتی فرصت های سرمایه گذاری در کشور افزود: این استان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی و صنعتی در کشور است و حدود 80 درصد از نفت را در کشور تولید می کند.

حسن زاده اظهار داشت: بیش از 25 میلیون تن از محصولات پتروشیمی کشور در این استان ظرفیت سازی شده است که سال گذشته 18 میلیون تن تولید واقعی داشته ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان گفت: این استان تنها تولید کننده شکر از نیشکر است و 9 مجتمع بزرگ تولید شکر از نیشکر در استان مستقر است که هر کدام از این مجتمع ها ظرفیت 100 هزار تنی دارند.

وی با ابراز خرسندی از حضور هیات چینی در استان اظهار داشت: بعد از برجام شرایط ویژه ای در کشور ما پیش آمده است و کشورهای مختلف اروپایی از جمله فرانسوی ها، لهستانی ها و ... برای عقد قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری به کشور ما ورود پیدا کرده اند و بعضی از این کشورها در استان خوزستان حتی دفتر نمایندگی دائر کرده اند.

سید نوراله حسن زاده بیان کرد: در زمینه های مختلف نفتی، تولید شکر، فولاد و پتروشیمی آمادگی برای مشارکت سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری آنها در طرح های مورد اشاره را داریم.

حسن زاده با اشاره به حضور هیأت چینی در استان عنوان کرد: شرایط همکاری کشور ما و چین با سایر کشورها متفاوت است و چینی ها فبل از برداشته شدن تحریم ها با کشور ما ارتباط خوبی داشتند و بعد از برجام نیز همکاری و فعالیت بیشتری دارند.

وی گفت: این استان در زمینه های مختلف توان و آمادگی سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاران در صورت توافق از طریق مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی می توانند مجوزهای لازم را اخذ و برنامه های خود را عملیاتی کنند.

منبع: تابناک
برچسب ها: دارایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار