رئیس اقامه نماز کشور با اشاره به این که وضع برپایی نماز در کشور خوب نیست گفت: اقداماتی در این حوزه صورت گرفته است ولی ناکافی است.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار داشت: شاهد هزاران مسجد بدون روحانی در کشور هستیم که باید برای این مساجد برنامه ریزی شود. 

وی خواستار مقایسه بودجه ستاد اقامه نماز با بودجه درنظر گرفته شده برای موسیقی کشور شد. 

وی همچنین خواهان فراهم آمدن امکانات برای عموم شد و افزود:مردم و زائران از مساجد و نماز جماعت استقبال می کنند از این رو باید روحانیان برای تبلیغ و اقامه نماز هجرت کنند. 

وی با اشاره به این که محور کارهای نماز باید از استان قم آغاز شود گفت: حوزه های علمیه در این استان و بیشترین اسلام شناسان درقم زندگی می کنند از این رو باید حرکت ویژه ای از این استان آغاز و در سراسر کشور پایه گذاری شود. 

قرائتی افزود: قم مهمترین شهر شیعه نشین جهان است که به تربیت متخصصان و مبلغان در این حوزه می پردازد در همین راستا باید از ظرفیت طلبه ها از ملیت های مختلف استفاده کرد. 

وی ادامه داد: باید برنامه ریزی های مختلفی در حوزه نماز در سراسر کشور به ویژه استان قم صورت بگیرد نباید در قم مسجدی بدون روحانی داشته باشیم. 

رئیس اقامه نماز کشور با اشاره به کتاب های تولید شده در حوزه نماز گفت: 200 کتاب به چاپ رسیده است که این منابع برای استفاده دانش آموزان و سایر افراد جامعه توزیع شود. 

وی بیان داشت: 100 استاد متخصص در حوزه نماز وجود دارد که باید نهادها و مجموعه های مختلف از ظرفیت این اشخاص بهره مند شوند و فرهنگ نماز را در جامعه توسعه بخشند. 

وی خاطر نشان کرد: 95 درصد از بچه های مسجد در جبهه های جنگ حضور پیدا کردند و این امر به خاطر آموزه های تربیتی و اخلاقی نماز بر جوانان بوده است. 

دومین اجلاس استانی نماز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و روحانیون و شخصیت های حوزوی در مجتمع امام خمینی قم برگزار شد که در این مراسم از سه کتاب «در آغوش خدا، قصه بچه های مسجدچهل حدیث اخلاقی » با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار