دوم دیماه امسال؛
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: همایش ملی صدف کوثر با هدف تبیین شخصیت حضرت خدیجه(س) دوم دی‌ماه در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹ 10 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی پیش از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) از برترین زنان در جهان اسلام است، اظهار داشت: همایش ملی صدف کوثر با تبیین شخیصت این بانوی بزرگوار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است برای برگزاری این همایش تلاش شده، گفت: همایش ملی صدف کوثر دوم دی‌ماه با حضور مهمانان خارجی و شخصیت‌های حوزوی و غیر حوزوی برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش صدف کوثر افزود: برای برگزاری این همایش با مقام معظم رهبری و ۸ نفز از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو شده است.

ارسال ۱۲۰ مقاله

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد ۳۰ مقاله برگزیده شده است، تصریح کرد: قراردادی با محققین دارالحدیث جهت تهیه موسوعه حضرت خدیجه(س) بسته شده که ۵۰ درصد آن آماده است و در روز همایش رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: مجموعه مقالات این همایش نیز در دو جلد منتشر می‌شود و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد همچنین همایش به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

وی گفت: برای ایجاد فضاسازی در این موضوع تا کنون ۴ پیش نشست در جامعه المصطفی، بنت الهدی، مدرسه علمیه معصومیه و جامعه الزهرا(س) برگزار شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی عالمیه عنوان کرد: همایش صدف کوثر روز دوم دی‌ماه در ساعت ۸ صبح در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و عصر همان روز در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: پخش پیام مقام معظم رهبری به همایش، سخنرانی آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی، سخنرانی دبیر علمی همایش، ارائه مقالات برتر و تقدیر ۲ نفر از آفرینندگان اثر در مورد حضرت خدیجه(س) بخشی از برنامه‌های این همایش است.

نامگذاری بلواری به نام حضرت خدیجه(س)

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مذاکره با شهردار قم قول نامگذاری میدان و یا بلواری به نام حضرت خدیجه(س) گرفته شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار