امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با انتقاد شدید از زمزمه‌های تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: تاسیس این در تهران تاسیس لانه فساد و باجگیری است
کد خبر: ۳۲۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 11 November 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر به اقدام اتحادیه اروپا برای گشایش دفتری در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: آنها تمایل به افتتاح دفتری در تهران دارند که با مخالفت انقلاب دوستان روبه‌رو شده و قوه قضاییه نیز مخالفت صریح خود در این زمینه را با دلایل اعلام کرده است.

چون عدم لزوم تاسیس چنین دفتری با توجه به وجود سفارت هر کشور در ایران و همچنین مثال روسیه که در این اتحادیه عضو نیست و همچنین خواسته برخی جاسوسان را برای مصونیت با ایجاد دفتر عنوان کرده که شاخه‌ای کاپیتولاسیون از آن  بیان کرده است.

وی ادامه داد: تاسیس چنین دفتری در تهران ایجاد لانه جاسوسی و فساد برای غرب خواهد بود زیرا در ایران نیز عده‌ای جاسوس با عنوان دو تابعیتی و همچنین NGO های غرب‌گرا در ایران که برای حفظ منافع آمریکا و انگلیس تمام تلاش خود را می‌کنند وجود دارد.

خطیب جمعه تبریز ایجاد چنین دفتری را به منظور حمایت حقوق بشر از مخالفان اسلام و منکرین قصاص اسلامی، حمایت از همجنس‌گرایان، بورس تحصیلی و جوایز بین‌المللی برای شخصیت‌پردازی به حامیان به اسم حقوق بشر برای پیاده‌سازی نظام غرب، حمایت از زندانیان سیاسی دانست و ادامه داد: در سال 93 هیأت‌های پارلمانی خواستار این شدند که بتوانند با زندان سیاسی ملاقات کنند و همچنین دادگاه‌های اروپایی پس از برجام تمام نفت‌کش‌های ایران را به مدت سی سال تحریم بیمه کردند و به هیچ شرکتی اجازه بیمه این نفتکش‌‌ها را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: لبخندهای شیطانی و چهره‌های پشت نقاب باعث گول خوردن نشود زیرا تاریخ دشمنی آنها نسبت به ایران و اسلام نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: مردم ایران از دولت و وزارت امورخارجه تقاضا دارد اجازه تاسیس چنین دفتری که مرکز باج‌گیری خواهد بود را ندهند.

وی انتخابات آمریکا را  پر از چالش و مایه آبروریزی آمریکا عنوان کرد و گفت: بعد از کلی آبروریزی ساختار آمریکا در این انتخابات رئیس جمهور انتخاب شد که یکی از پدیده‌های کم نظیر در تاریخ معاصر بوده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: مردم آمریکا در این انتخابات بین بد و بدتر از نظر خودشان مجبور یکی را انتخاب کردند در حالی که طبق اخبار بعد انتخابات 80 درصد مردم از هر دو نامزد ناراضی بوده و تاجایی که عکس و پرچمشان را به آتش کشیده‌اند.

وی سپس فساد اخلاقی و مالی هر دو نامزد آمریکا را یادآور شد و تصریح کرد: این نشان دهنده فاسد بودن ساختار حاکم آمریکا است و منشا فاسد بودن نظام سرمایه‌داری دارد که در این انتخابات ظهور کرد و از نظر ناظران سیاسی انتخابات شرم‌آور بود.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: در دوره تبلیغات دو کاندیدا مردم به فروشگاه‌ها هجوم آورده بودند و مانند زمان پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه خرید می‌کردند که ارزش شاخص و بورس اوراق بهادار آمریکا 12 دلار کاهش یافت و این نیز وضعیت اسفناک اقتصادی آمریکا را نشان می‌دهد.

وی پیروزی ترامپ را نشان دهنده خسته شدن مردم آمریکا از سلطه‌گران و جریانات سیاسی بوده که ترامپ با شعارهای عوام پسندانه توانست اعتماد برخی از آنها را جلب کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: هر کدام از این دو کاندیدا انتخاب می‌شدند هیچ تفاوتی در افکار اسلام ستیزی آنها نمی‌کرد زیرا آنها با اسرائیل اخوت دیرینه داشته و اصلا معلوم نیست وضعیت اقتصادی و سیاسی آمریکا به چه وضعی در بیاید و فقط این را بدانیم صفت شیطان بزرگ پابرجا خواهد ماند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور جدید آمریکا هر کاری که با توافق‌نامه برجام از جمله تعلیق یا حذف داشته باشد باید این را نیز بداند ایران اسلامی گزینه‌های دیگر و سخت‌تری را علیه آنها دارد که می‌تواند اجرا کند.

آیت الله شبستری در خطبه‌ اول با استناد به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه پروردگار افراد عفیف و با حیا را دوست خود می‌دارد، گفت: طبق کتب لغات و معناهای گسترده‌ای برای عفت بیان شده است و دامنه گسترده‌ای دارد.

امام جمعه تبریز به حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ایشان عفت را در راس تمام صفت‌های خوب می‌دانند و عفت را با فضیلت‌ترین فتوت و جوانمردی می‌دانند.

وی به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین (ع) عفاف را نگه دارنده نفس می‌دانند و همچنین پاک کننده برای صفت‌های بد هست عنوان کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آیه شریفه 23سوره نور تصریح کرد: خداوند در این آیه افرادی که نمی‌توانند ازدواج کنند را عفاف دعوت کرده تا خداوند مقدمات ازدواج آنها را فراهم کند.

وی سپس دو نوع عفت بطن و عفت برج را یادآور شد و گفت: مبارزه با حرام خواری و انحرافت جنسی از افضل عبادات است و یکی از دلایل عدم استجابت دعا این دو گناه است.

خطیب جمعه تبریز سپس عمل زنا و عوارض دنیوی و اخروی آن از جمله آبروریزی، قطع روزی و حسابرسی دقیق به اعمال، غضب خداوند عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از انحرافات جنسی هم جنس‌گرایی است طبق روایات و همچنین داستان قوم لوط منجر به نابودی دنیا و آخرت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری فرا رسیدن اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: این اجتماع میلیونی مقدمه‌ای برای نابودی وهابیت و دشمنان اسلام خواهد بود.

وی مناسبت دیگر هفته را فرارسیدن سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در 24 آبان ماه یاد کرد و ادامه داد: علامه طباطبایی آثار فاخری چون تفسیر المیزان داشتند و جز مصلحین شیعه هستند و نه تنها افتخار آذربایجان بلکه افتخار جهان اسلام هستند./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار