کد خبر: ۳۲۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷ 11 November 2016
امام جمعه مشهد گفت: اصلا فرق نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، اینها دشمن ما هستند و به هیچ وجه هم از دشمنی با ما دست نمی‌کشند.
 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به  حرکت کاروان‌های اربعین به سمت کربلا  اظهار کرد: این حرکت در حقیقت نماد دو جریان است؛ یک جریان مربوط به دیروز و یک جریان مربوط به امروز است.

وی ادامه داد: جریان مربوط به دیروز حرکت با پای پیاده به سمت کربلاست که عزیزانی که در این راه گام بر می‌دارند می‌خواهند بگویند ما با جریان سید الشهدا(ع) هم پا هستیم.

علم الهدی با بیان این‌که  نماد دیگر مربوط به جریان امروز است، تصریح کرد: مسئله ای که امروزه بشریت را تهدید می‌کند جهالت و حیرت ضلالت است، مردمی که مدعی هستند روی کره زمین در عرصه علم و فناوری از همه جلوترند و منابع قدرت و اقتصاد را منحصر به خود می‌بینند، این مردم امروز سرپرستی انسانی را قبول کردند که یکی از کوچک‌ترین اتهاماتش تجاوز به یک دختر 13 ساله است.  

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: در کشوری که ادعای دموکراسی و مردم سالاری آن گوش بشر را کر می‌کند و در دنیا طنین انداخته، یک عده مردم آگاه که خود را در معرض خطر می‌بینند از زعامت و سرپرستی چنین جانوری اعلام خطر می‌کنند و برای این اعلام خطر در خیابان‌ها ریخته‌اند تا بشریت به فریادشان برسد، آن وقت سگ درنده و گزنده را به جان این آدم‌ها می اندازد که آنان را تکه تکه کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به این که متاسفانه در کشور ما کسانی که ادعای سیاست مداری می‌کنند درصدد توسعه تعامل با چنین موجوداتی هستند، افزود: این افراد توسعه تعامل با چنین موجوداتی را توصیه و پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: اصلا فرق نمی کند چه کسی رئیس جمهور آمریکا باشد، در حاکمیت آمریکا به تعبیر خود غربی‌ها چه خر حاکم باشد -که دموکرات ها را می گوید- و چه فیل حاکم باشد -که جمهوری خواهان می‌گویند- هیچ فرقی نمی‌کند.

علم الهدی با اشاره به این که  دولت قبلی آمریکا آخرین افتخاراتی که برای خود اعلام کرد،  این بود که ما بعد از برجام تحریم‌های ایران را بیشتر کردیم، اظهار کرد: من از دولتمردان خواهش می‌کنم اینقدر نقطه ضعف به دشمن نشان ندهند، اول می‌گفتیم  تحریم‌ها، دشمن  فهمید نقطه ضعف ما تحریم است روی این مساله تمرکز کرد و تا الان این همه جنایت انجام داده، الان هم می‌گوییم  برجام و عمل تعهدات نسبت به آن تا دشمن بفهمد نقطه ضعف ما همین است و از همین جهت روی ما فشار بیاورد.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نباید به دشمنان ضعف نشان دهیم، اینها دشمن هستند و به هیچ وجه هم از دشمنی با ما دست نمی‌کشند.

وی با بیان این‌که در اربعین امام حسین(ع) مردم به سمت یک نقطه هدف راه می‌افتند، خاطرنشان کرد: آنان برای این‌که خط  امام حسین(ع) را در پیش گیرند و دنیا را از جهالت نجات دهند به سمت امام حسین (ع)حرکت می کنند، رفتن به کربلا، زیارت گنبد و ضریح شش گوشه نیست بلکه اعلام این حقیقت است که ما به دنبال امام حسین(ع) راه افتاده‌ایم و حاضریم برای او جان دهیم.

علم الهدی با تاکید بر این که در این مساله دستگاه‌ها هم باید کمک کنند، گفت: پای این جریان ضعفا و فقرا هستند، کسانی که همه چیزشان را فروختند تا به زیارت کربلا بروند، آن وقت یک عده سودجو در آژانس‌های هواپیمایی بلیط یک میلیون و 100 هزار تومانی را با قیمت  2.5 میلیون تومان می‎فروشند.

امام جمعه مشهد با بیان این که در این مملکت یک عده عاشق امام حسین(ع) هستند و یک عده در لشکر عمرسعد، افزود: چرا باید هر زائر 25 هزار تومان پول بیمه دهد، اگر لازم است دستگاه‌های ما وارد کار شوند و زائران را بیمه کنند یا شرکت‌های بیمه به عشق امام حسین(ع) زائران را بیمه کنند، چرا آدم فقیری که یک تومان، یک تومان جمع می‌کند تا اربعین به کربلا رود باید 25 هزار تومان پول بیمه دهد، آیا اینهایی که برای عیاشی و خوش گذرانی به ترکیه می‌رود هم 25 هزار تومان پول بیمه می‌دهند؟

وی ادامه داد: بدتر از آن دولت عراق است که  از هر زائر 40 دلار بابت ویزا دریافت  می‌کند، مردم عراق در خانه‌هایشان را به روی زائران امام حسین(ع) باز کردند آن وقت دولت عراق می‌خواهند کاسبی‌اش را این گونه تامین کند./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار