فرماندار اسلامشهر در دوره آموزشی تازه های حقوق خانواده گفت: میزان طلاق در شهرستان ، با تشکیل مراکز مشاوره خانواده در دادگستری، ۱۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۲۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 12 November 2016
در این دوره آموزشی که دکتر اولاد قباد و دکتر پروانه مافی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر شارقی مشاور امور بانوان و خانواده استاندار تهران، کمیلی مقدم رئیس دادگستری اسلامشهر، جمعی از مسئولان شهرستان و مشاوران فرمانداران استان تهران حضور داشتند،  امیراله حقیقی با اشاره به اقدامات موثر و مثبت کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری برای بانوان شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته 20 همایش و کارگاه آموزشی در زمینه بررسی آسیب های اجتماعی بویژه در حوزه زنان و خانواده در اسلامشهر برگزار شده است.
فرماندار اسلامشهر ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات خانواده ها را بیکاری و مشکلات اقتصادی عنوان کرد و ضمن قدردانی از نگاه ویژه مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به شهرستان اسلامشهر گفت: امیدواریم با کمک و همراهی نمایندگان مجلس بسیاری از مشکلات شهرستان برطرف شود.
فرماندار اسلامشهر افتتاح دفتر مجمع نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در شهرستان را اقدامی ارزشمند برای مردم اسلامشهر عنوان کرد و گفت: با وجود تلاش های مدیران دستگاههای اجرائی، شهرستان اسلامشهر در زمینه برخورداری از امکانات رفاهی در محرومیت قرار دارد و بی تردید با نگاه مثبت و ویژه نمایندگان بخش عمده ای از کمبودها و مشکلات شهرستان برطرف خواهد شد.
حقیقی در ادامه اسلامشهر را یکی از شهرستان های تاثیرگذار استان تهران در مباحث امنیتی، اجتماعی، صنعتی و انتخاباتی عنوان کرد و گفت: این شهرستان با جمعیت بالای خود می تواند یک فرصت برای کلانشهر تهران و همچنین استان تهران باشد.
وی با بیان اینکه شهرستان اسلامشهر پس از تهران از جایگاه و موقعیت ویژه ای در استان تهران برخوردار است گفت: شهرستان 700 هزار نفری اسلامشهر خواستگاه 900 شهید والا مقام است و مردم متدین و انقلابی این شهرستان همواره در مقاطع مختلف با حضور در صحنه پشتیبان و حامی نظام و انقلاب اسلامی بوده اند.
فرماندار اسلامشهر در ادامه به تشریح مشکلات و کمبودهای شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت و اظهار داشت: این شهرستان با وجود برخورداری از مجموعه های صنعتی بسیار، از برخورداری شهرک صنعتی مصوب محروم است و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی نمایدگان مجلس شاهد ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان باشیم.
فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات اساسی صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی اسلامشهر در راستای حل معضلات اجتماعی گفت: حوزه قضایی با همکاری اداره بهزیستی شهرستان توانسته است با دایر کردن دوره های مشاوره و تغییر در روند رسیدگی به پرونده های خانواده، کمک شایانی به کاهش آسیب های اجتماعی و میزان طلاق در اسلامشهر داشته باشد.
وی همچنین با مورد توجه قرار دادن آمار 110 هزار نفری دانش آموزان و 45 هزار نفری دانشجویان این شهرستان، گفت: باید تلاش کنیم تا از این پتانسیل عظیم برای توسعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی استفاده کنیم تا شاهد کاهش آسیب ها در این حوزه باشیم.
فرماندار شهرستان در ادامه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مردم شهرستان اسلامشهر و ساکنان جنوب غرب استان تهران به تکمیل و راه اندازی بیمارستان 400 تختخوابی نیاز دارند.
حقیقی با اشاره به تخصیص 70 میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان در سفر استانی رییس جمهور محترم کشورمان به اسلامشهر تصریح کرد: عملیات اجرائی تکمیل بیمارستان اسلامشهر آغاز شده و امیدواریم با پیگیری های مجمع نمایندگان تهران با تامین اعتبارات لازم هر چه زودتر این بیمارستان تکمیل شود.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اسلامشهر گفت: در سه سال گذشته  14 خانه بهداشت روستائی و 5 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار