فرماندار چرداول بر ارتباط و تعامل پارک علم و فن آوری استان با دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها تاکیدکرد و گفت: برنامه های پارک علم و فن آوری و شرکت های دانش بنیان نقطه ثقل تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستند و با حمایت از مبتکران علمی و تولیدات داخلی به اقتصاد داخلی کشور کمک و باعث بیمه شدن اقتصاد کشور خواهند شد.
کد خبر: ۳۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه روز شنبه در نشست با رئیس پارک علم و فن آوری استان و جمعی از شرکت های دانش بنیان افزود: علم و دانش یکی از ابزارهای مهم قدرت و برتری کشورها در حیطه های فنآوری ها و اقتصاد می باشد و کشور ما هم در این مسیر بویژه در سه سال گذشته حرکت می کند.
 
وی اضافه کرد: در کشور ما منابع انسانی، طبیعی استعدادهای فراوانی جهت رشد و توسعه علم و دانش وجود دارد ولی متاسفانه فقدان برنامه و طراحی یکی از مشکلات در این زمینه است که وجود پارک علم و فن آوری زمینه ساز بروز استعدادهای بالقوه به بالفعل و ایجاد تحول علمی و به تبع آن رونق تولید علمی و اقتصادی می شود.
 
یگانه بر ارتباط و تعامل پارک علم و فن آوری استان با دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها تاکید و بیان کرد : برنامه های پارک علم و فن آوری و شرکت های دانش بنیان نقطه ثقل تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستند و با حمایت از مبتکران علمی و تولیدات داخلی به اقتصاد داخلی کشور کمک و باعث بیمه شدن اقتصاد کشور خواهند شد.
 
فرماندار چرداول اظهار کرد: شهرستان چرداول دارای نخبگان و فعالان صاحب طرح و ایده های مناسب هست و با توجه به منابع غنی ضمن استعدادیابی و پشتیبانی از ابتکارات و اختراعات می توان زمینه ساز توسعه و انتقال فن آوری ها و همچنین اشتغالزایی پایدار با ایده های نو شد.
 
وی بر فراهم شدن ایجاد فضای سبز، مدیریت مصرف آب و انرژی های نو بر اساس فن آوری های روز در شهرهای شهرستان چرداول با تفاهم و همکاری پارک علم و فن آوری استان اعلام آمادگی کرد.
 
رئیس پارک علم و فن آوری استان نیز در این جلسه گفت: ارائه خدمات مناسب به بخش خصوصی، شناسایی افرادخلاق و ایده پرداز، ارائه مشاوره به افراد مبتکر و خلاق و تبدیل ایده ها به محصول و فروش آن با رقابت با محصولات داخلی و خارجی از مهمترین برنامه ها ورویکردهای پارک علم و فن آوری می باشد.
 
کامران طاهرپور ادامه داد: یکی از مراجع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی پارک های علم و فن آوری می باشند و در استان ایلام با استفاده از امکانات و تجهیزات این پارک در راستای اقتصاد مقاومتی کارهای موثری انجام شده است.
 
وی یادآور شد: پارک علم و فن آوری در 3 مرحله طرح و ایده های خلاقانه را می پذیرد که پس از این مراحل پرداخت تسهیلات کم بهره، ارائه فضای مناسب و کارگاه ها، مشاوره و ارسال طرح ها و ایده ها به نمایشگاه های داخلی و خارجی و معافیت از پرداخت مالیات از مهمترین برنامه های حمایتی پارک علم و فن آوری می باشد.
 
وی تاکید کرد: پس از پارک علم و فن آوری در مرکز دانش بنیان مبتکران از معافیت خدمت و خریدمحصولات آنها به میزان 50 درصد توسط دولت بهره مند خواهند شد.
 
طاهرپور افزود: حمایت از جوانان خلاق با تاکید مقام معظم رهبری از برنامه های راهبردی می باشد و بر این اساس آماده دریافت و پذیرش طرح های نو و ارائه خدمات مناسب با کیفیت بهتر و هزینه های کمتر برای تمام سازمان های خدمات رسان می باشیم.
 
در این جلسه مقرر شد فرمانداری شهرستان چرداول فضای مناسب جهت استقرار دفتر کانون شکوفایی در اختیار پارک علم و فن آوری قرار دهد و همچنین تفاهم نامه ای بین شهرداری سرابله و پارک علم و فن آوری استان منعقد شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار