رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با اشاره به اینکه با همکاری و عقد تفاهم نامه پروژه مستندنگاری تاریخ ادارات دولتی را اجرایی خواهیم کرد، گفت: به صورت مجلد به چاپ می رسانیم تاریخ سازمان ها و ادارات فارس مستند سازی می شود.
کد خبر: ۳۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱ 09 May 2015
تابناک فارس به نقل از شبستان:

کوروش کمالی سروستانی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در چهل و دومین سالگرد تاسیس اسناد ملی در کشور که امروز (19اردیبهشت) در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه با همکاری و عقد تفاهم نامه پروژه مستندنگاری تاریخ ادارات دولتی را اجرایی خواهیم کرد، گفت: به صورت مجلد به چاپ می رسانیم تاریخ سازمان ها و ادارات فارس مستند سازی می شود.

وی با اشاره به اینکه قانون تاسیس و ثبت اسناد ملی در مجلس سنای و شورای ملی وقت در حدود 42 سال پیش مصوب شد، افزود: سال 81 سازمان اسناد به ادغام کتابخانه ملی رسید و هم اکنون آرشیو مهم کشوری را در اختیار دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر بحث ها و توانمندی های تخصصی در خصوص اسناد و جمع آوری و اهمیت اسناد، اظهار داشت: متاسفانه علی رغم وجود قانون صریح که در خصوص بایگانی اسناد ارگان ها و نهاد ها وجود دارد اما عدم همکاری ارگان ها، نبود نیروی متخصص و نبود مجوز برای جذب افراد متخصص جز مشکلات ماست.

کمالی سروستانی با یادآوری این مطلب که امروز اولین سالنی به نام افشار اولین فردی که اسناد را ثبت کرد، در تهران راه اندازی می شود، اضافه کرد: امروزه با توجه به توسعه تکنولوژی باید اسناد الکترونیکی مد نظر قرار گیرد چرا که با فاصله گرفتن از زمان این اسناد از بین رفته و دیگر قابل استفاده نخواهد بود و از این رو اسناد الکترونیک را باید در دستور کار قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار