معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از حضور 6 استان و فعالین و سرمایه گذاران بخش خصوصی حوزه گردشگری سراسر کشور در نهمین نمایشگاه گردشگری پارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه قرار است از 14 تا 17 آذرماه در شیراز برگزار شود.
کد خبر: ۳۲۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 13 November 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:سيدمويد محسن نژاد با بيان اينكه استان هاي يزد، بوشهر، هرمزگان، كرمان، خوزستان و تهران براي شركت در نمايشگاه گردشگري پارس اعلام حضور كرده اند، افزود: طبق برنامه ريزي ها و پيش بيني هاي صورت گرفته، حضور مناطق آزاد و استان يزد در نمايشگاه قطعي است و فعالين بخش خصوصي در حوزههاي هتلداري، دفاتر خدمات مسافرت هوايي و سياحتي همچنين سفره خانه هاي سنتي از سراسر كشور نيز براي حضور در اين نمايشگاه اعلام آمادگي كرده اند.
معاون اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با بيان اينكه در زمان برپايي نمايشگاه، برنامه هاي جنبي و تخصصي ويژه اي اجرا خواهد شد، افزود: اين برنامه ها با هدف آموزش تخصصي به شركت كنندگان در نمايشگاه و آشناسازي آنها با جاذبه هاي گردشگري و سرمايه گذاري استان به صورت كاملا تخصصي است.
وي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي جنبي نمايشگاه، كارگاه هاي تخصصي آموزش هتلداري و گردشگري است.
محسن نژاد از برگزاري تورهاي گردشگري ويژه شركت كنندگان در نمايشگاه گردشگري پارس خبر داد و افزود: با برنامه ريزي هاي به عمل آمده در تلاشيم تا همزمان با برپايي اين نمايشگاه، ويژه برنامه اي هم براي تورگردانان خارجي و داخلي برگزار كنيم.
وي بر لزوم آشناسازي فعالين حوزه گردشگري با جاذبه هاي طبيعي گردشگري، تاريخي و درماني استان تاكيد كرد و گفت: با توجه به تعدد و تنوع جاذبه ها و داشته هاي گردشگري كه در فارس وجود دارد، اجراي چنين برنامه هايي براي شركت كنندگان نمايشگاه و جامعه هدف استان يك ضرورت به شمار مي رود.
معاون گردشگري فارس همچنين با اشاره به اينكه نهمين نمايشگاه گردشگري پارس امسال به صورت ملي برگزار مي شود، گفت: در تلاشيم اين نمايشگاه را از سال آينده به صورت بين المللي و فراملي برگزار كنيم هرچند كه طي سنوات گذشته اين نمايشگاه تخصصي با نام هاي گردشگري بين المللي فارس و شيراز و يا بازار گردشگري خاورميانه معرفي شد.
محسن نژاد در ادامه به زمان برپايي نمايشگاه نيز اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه ماه هاي ارديبهشت و مهرماه، فصل شلوغي سفر در استان است و ظرفيت هتل هاي استان تكميل است، چنين نمايشگاه هايي كه جزو رويدادهاي مهم گردشگري استان نيز محسوب مي شود بايد در فصول كم مسافر برگزار شود.
وي با تاكيد بر اينكه آذرماه بهترين زمان براي برگزاري اين نمايشگاه و يا جشنواره هاي گردشگري است، گفت: رونق بخشيدن به
هتل هاي فارس و گردشگري استان در اين ماه در دستور كار است چرا كه به واسطه اين نمايشگاه، ظرفيت اشغال هتل ها با افزايش چشمگيري همراه
خواهد شد.
محسن نژاد بر لزوم تبليغات گسترده در طول برپايي نهمين نمايشگاه گردشگري پارس تاكيد كرد و گفت: اين نمايشگاه، انگيزه سفر براي گردشگران خواهد بود و اميدواريم استقبال مردمي از اين نمايشگاه چشمگير باشد.
معاون اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس همچنين اضافه كرد: خلق رويدادهاي مهم گردشگري در طول سال، تاثير بسزايي در همه زماني كردن سفر دارد و بي شك در رونق اقتصاد گردشگري استان تاثير بسزايي خواهد داشت.
محسن نژاد در ادامه اين گفت وگو درخصوص برپايي جشنواره گردشگري خوراك نيز گفت: مقدمات برپايي اين جشنواره كه به جشنواره سفره ايراني معروف است و به صورت برنامه زمانبندي شده در استان هاي مختلف كشور برگزار مي شود، در شيراز فراهم شده و طبق برنامه ريزي ها، اين جشنواره بعد از نمايشگاه گردشگري پارس گشايش مي يابد.
وي ادامه داد: جشنواره گردشگري خوراك نيز نيمه دوم آذرماه در شيراز و با حضور 4 تا 5 استان همجوار فارس برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار