به گزارش تابناک شهرکرد، قاسم قاسمی اظهار کرد: مجوز
کمیسیون 215 برای اجرای طرح جدید راه آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری اخذ
شده و مسیر اجرا در ادامه مسیر طرح قبلی است.
به گفته وی، طرح قدیم راه
آهن در محدوده چهارمحال و بختیاری در مسیر مبارکه - سفید دشت - شهرکرد در
چهار قطعه اجرا می شد که اینک تنها قطعه دوم و سوم در استان اجرا می شود.
قاسمی
با بیان اینکه عملیات اجرایی فازهای محدوده استان چهارمحال و بختیاری به
طور متوسط 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: پیمانکار اجرای این طرح
12 میلیارد ریال از راه و شهرسازی طلبکار است که تا ماه آینده پرداخت می
شود.
بنابراین گزارش، در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیر همسطح، یک پل اجرا می شود.
در
قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیرهمسطح
است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه هاست.
حدود
200 دستگاه پل کوچک و چهار دستگاه تونل در مسیر اجرا می شود و در مسیر قطعه
دوم این پروژه، یک تونل به طول 620 متر وجود دارد که حفاری 180 متر آن
باقی مانده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود:
مطالعات جدید راه آهن استان در مسیر ارتباطی شمال به جنوب کشور است که طرح
اولیه این مسیر در سال 1352 اجرا و هم اینک مطابق با پیشرفت های شهرسازی
جدید احیا و به روز شده است.
قاسمی گفت: طرح جدید راه آهن اصفهان -
شهرکرد - خوزستان به صورت آنتنی (رفت و برگشت) و برقی است که در مسیر
مبارکه - حسن آباد - شهرکرد - بروجن - لردگان - دهدز - ایذه اجرا می شود.
به گفته وی طرح ملی راه آهن حدود 300 کیلومتر در محدوده چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و در ادامه مسیر راه آهن قبلی است.
وی
افزود: مطابق برآوردهای اولیه 120 هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح
نیاز است که برآوردهای تخصصی و فنی از سوی وزارت راه و شهرسازی باید انجام
شود.
قاسمی گفت: برای اجرای این طرح تقاضای همکاری و مشارکت با بانک ها و
صندوق توسعه ملی شده و با مشارکت سرمایه گذار اجرای آن بزودی عملیاتی می
شود.
به گفته وی، با اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری مسیر ریلی کشور از شمال به جنوب، 440 کیلومتر کوتاه تر می شود.