مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم، بر ضرورت تغییر نگاه سنتی به جذب و حضور سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۲۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 14 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قم، امیرطیبی نژاد در نشست فصلی با کارکنان این شرکت طی سخنانی اظهارداشت: برغم مشکلات و رکود موجود، این شرکت با تمهیدهای انجام داده توانسته است در بخش سرمایه گذاری جدید و حضور سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی اقدام های خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به سیاست های سازمان صنایع کوچک در خصوص توجه سرمایه گذاران برای حضور در شهرک های صنعتی گفت: یکی از انگیزه های جدی واحدهای صنعتی برای استقرار در شهرک های صنعتی کاهش هزینه تولید است و در این راستا برنامه ها و طرح هایی در سال جاری در سطح کشور و استان قم انجام شده که طی دهه های گذشته بی سابقه بوده است.

طیبی نژاد در ادامه تغییر در نگاه ها و روش های گذشته در جذب سرمایه گذار در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی را خواستار شد و بیان داشت: این که بنشینیم تا یک سرمایه گذار و یا واحد صنعتی تمایل خود برای حضور در شهرک های صنعتی را حضوری به ما ابراز نماید امری سنتی و غیر کارآمد است و این نگاه و روش سبب عقب افتادگی ما از روند توسعه می شود.

وی تبیین جایگاه، زیرساخت ها و تسهیلات قابل ارائه به تولیدکنندگان و استفاده از روش های نوین و علمی برای جذب سرمایه گذاری را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شرکت شهرک های صنعتی باید برای تامین هزینه های ایجاد زیرساخت های مورد نیاز واحدهای صنعتی، اقدام به جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی نماید.

وی ادامه داد: معتقدیم هنوز توانمندی های شهرک های صنعتی استان قم برای سرمایه گذاران به خوبی تبیین نشده است، از این رو در تلاش هستیم با شناسایی فرصت های جدید سرمایه گذاری در کشور، نسبت به معرفی شهرک های صنعتی قم و ظرفیت های موجود به ایشان اقدام کنیم.

وی با اشاره به تلاش های استاندار قم برای جذب سرمایه گذار در قم، همکاری و تلاش مسئولان استان را خواستار شد و گفت: شایسته است تمام دستگاه های متولی سرمایه گذاری و فعال در این عرصه به هدایت واحدهای تولیدی با قابلیت استقرار در شهرک های صنعتی به این شهرک ها اقدام کنند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار