کد خبر: ۳۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 09 May 2015
مدیرعامل کانون پرورش فكری کودک و نوجوان مازندران گفت: فضای مجازی کودک و نوجوان با هدف استفاده خانواده‌ها از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در حال طراحی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در جمع اعضای نوجوان مراکز کانون استان مازندران گفت: این طرح آماده‌ اجراست و امیدواریم بتوانیم طی سال جاری امکان بهره‌مندی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها را از فعالیت‌های کانون به صورت غیر حضوری و در فضاهای مجازی با اجرای طرح ایجاد پرتال ملی کودک و نوجوان فراهم کنیم.

وی در این نشست با شنیدن درخواست‌های اعضای نوجوان برای ارتقای فعالیت‌های کانون به ویژه توجه بیشتر به امکانات روز و حضور در اینترنت تاکید کرد: کانون برای این امر اهمیت زیادی قایل است اما باید توجه کنیم که استفاده از اینترنت در میان دانش‌آموزان باید مدیریت شود

حاجیان‌زاده در عین حال یادآور شد که فعالیت‌های قدیمی و اصیل کانون همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و نباید کاری کنیم که بچه‌ها در زمان حضور در کانون هم پیوسته پشت رایانه بنشینند، بلکه قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و دست‌ورزی‌های هنری و ادبی ویژگی‌ اصلی فعالیت‌های کانون است.

مدیرعامل کانون در همین حال از استفاده بیش از حد دانش‌آموزان از رایانه و لوح‌های رایانه‌ای و گوشی‌های تلفن همراه - به نحوی که تمام وقت آنان صرف این امکانات شود - اظهار نگرانی کرد و گفت: خانواده‌ها باید این مساله را از نظر زمانی مدیریت کنند.

وي اذعان داشت: كتاب خواني و مطالعه محور اصلي فعاليت هاي كانون است و داشتن مهارت هاي خواندن، نوشتن، بيان و گوش دادن مي تواند به تقويت فرهنگ كتابخواني كمك نمايد.

وي با شنيدن نقطه نظرات و ديدگاه هاي اعضاي نوجوان مراكز فرهنگي و هنري كانون مازندران تصريح كرد: نياز سنجي يكي از برنامه هاي اصلي ما در ستاد است كه بر اساس آن برنامه ريزي صورت مي پذيرد.

حاجيان زاده با تاكيد بر اينكه شناخت نيازها و علايق اعضاي كانون بسيار مهم است، افزود: برنامه ريزي مي كنيم تا بر اساس نياز هاي موجود عمل نماييم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار افزایش ارتباط کانون با پیشکسوتان و استفاده از تجربه‌های آنان در سراسر کشور شد.

علیرضا حاجیان‌زاده در ششمین آیین تجلیل از پیشکسوتان کانون استان مازندران با تاكيد بر اين اقدام ارزشمند  تصريح کرد: علاقه‌مندم چنین همایش‌هایی در سایر استان‌ها هم ترویج پیدا کند و منحصر به سالی یک بار هم نباشد چرا که این ارتباط‌ها باعث می‌شود تا از تجربه و دانش این پیش‌کسوتان استفاده کنیم.

 وی از بازنشستگان کانون به عنوان گنجینه‌هایی از تجربه و دانش یاد کرد و افزود: کانون یک سازمان یادگیرنده است و همکاران و مربیان کانون در کنار بچه‌ها یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند و ما باید تلاش کنیم از این همه دانش و تجربه بهره‌مند شویم.

مدیرعامل کانون با اشاره به بخشی از برنامه - که به خاطره‌گویی همکاران اختصاص داشت - یادآورشد: بیان یک خاطره از گذشته و این اطلاعات مدیریتی برای من هم شیرین و جذاب است و اعتقاد دارم آینده را باید با استفاده از همین تجربیات ترسیم و تنظیم کنیم.

حاجیان‌زاده در عین حال تاکید کرد که با پیشرفت‌های روزافزون جهان امروز نباید در گذشته هم باقی بمانیم اما با این نظر هم موافق نیستم که گذشته‌ها گذشته است.

قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون  پرورش فكري استان مازندران در ابتدای این آیین با گراميداشت ياد و خاطره همكاران مرحوم در اين كانون گفت: سرمایه‌ی اصلی کانون نیروی انسانی و عزیزان پیش‌کسوت هستند که سال‌های سال نقش مربی را در کانون استان بر عهده داشتند.

وی اضافه کرد: اگر درختان باور ما امروز راست‌قامت‌اند، ریشه‌های‌مان از چشمه‌های همیشه زاینده و جوشان اعتقادات دیروزیان خود سیراب‌اند. چون از آن‌ها آموخته‌ایم که نقش ما مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان بی‌بدیل و بسیار موثر است.

گرجي تجليل از پيش كسوتان را زمينه موثري خواند كه تجربه ديروز را به برنامه اي امروز پيوند مي دهد.

مدیرکل کانون  پرورش فكري مازندران تربيت را فرايندي دانست كه كودكان از بزرگتر ها مي بينند و ياد مي گيرند و از آنجايي كه وظيفه ما در كانون تربيت است؛ كودكان، احترام به بزرگ تر ها را از رفتار ما مي آموزند. بر همين اساس تكريم زحمات چندين ساله مربيان پيش كسوت كانون مي تواند نقش موثري در تربيت اعضاي كانون نيز داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار