مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه روز سه شنبه با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور استان های وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 15 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، مدیرکل سابق اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی در کرمانشاه اجرا می شود، گفت: این طرح در کرمانشاه به صورت پایلوت در آینده ای نزدیک اجرا می شود.
جهانبخش کهریزی افزود: تحقق درآمدهای عمومی استان در سال 92، به 100 درصد و در شش ماه نخست امسال براساس میزان درآمد مصوب تحقق 102 درصدی داشته است.
به گفته این مسوول، تحریم های ناحق بیگانگان موجب شد که از درآمدهای نفتی به سمت درآمد مالیاتی برویم و کرمانشاه از جمله استان هایی است که به عنوان پایلوت شاهد اجرای طرح جامع مالیاتی در آینده نزدیک می شود.
وی با بیان اینکه انتقاد به اخذ مالیات سنگین پسندیده نیست، افزود: این اقدام براساس قانون است چرا که بیشتر درآمد کشور از این بخش محقق می شود ولی از سوی دیگر این میزان مالیات برای مردم مظلوم کرمانشاه به دلیل واقع شدن در منطقه ای مرزی و نسبتا محروم سنگین است. 
به گفته این مسوول، نرخ بیکاری کشور در شش ماه نخست امسال به میزان 12 و دو دهم درصد گزارش شده که کرمانشاه با 19 و دو دهم درصد رتبه نخست بیکاری را کسب کرده است.
کهریزی افزود: کشاورزی نخستین بخشی است که پس از خدمات، در رتبه بندی اشتغال در استان سرآمد بوده ولی با ورود فن آوری اشتغال چندانی در این زمینه مشاهده نشد که این امر لزوم حرکت به سمت صنعت را دو چندان می کند.
کهریزی با تاکید براینکه بومی بودن ملاکی برای سنجش توانمندی یک مدیر نیست، گفت: تجربه ثابت کرده که همواره بومی بودن موجب موفقیت یک مدیر نمی شود و توانمندی، تخصص و وجدان کاری است که یک مدیر را موفق می کند.
به گفته وی، برخی از نمایندگان استان نسبت به بومی بودن یک مدیر بسیار حساسند این در حالیست که عملکرد پایانی فرد نشانه ای برای سنجش توانمندی است.
این مسوول افزود: با اینکه چند سال به پایان خدمتم باقی مانده ولی ترجیح دادم که نیرویی جوانتر و توانمندتر جایگزین من شوند.
به گفته کهریزی، حرکت وزارتخانه به سمت بانکداری بدون ربا و نیز استقرار گمرک الکترونیک از دستاوردهای وزارتخانه است.
در این مراسم علی محمدی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه معرفی شد.
کهریزی به مدت 4 سال و 8 ماه سمت مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه را بر عهده داشت و محمدی مدیرکل جدید نیز از استان زنجان آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار