مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:
مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی از باز گشت 258 هكتار از موقوفات كه در تصرف ديگران بوده به خبر دادو گفت : از ابتدا سال جاري براي موقوفه ۲۹۶ سند ثبتی اخذ شده است .
کد خبر: ۳۳۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، حجت‌الاسلام محمدطاهرگرایلی، در كنفرانس مطبوعاتي با بيان اينكه از ابتدای سال ۵۰ وقف جدید در سامانه به ثبت رسید، اظهار كرد: از این ۵۰ وقف،10 وقف متعاق به شهرستان بشرويه ، ۹ وقف مربوط به شهرستان بیرجند، ۳ وقف از شهرستان خضری، ۴ وقف خوسف، ۳ وقف زیرکوه، ۴ وقف سرایان، ۶ وقف سربیشه، ۸ وقف قائن، ۲ وقف نهبندان و یک وقف مربوط به طبس بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بيان اينكه تلاش مي شود تا پایان سال تعداد موقوفات خود به میزان مصوب برسانیم، عنوان کرد: همچنین ۲۵۸ هکتار که در تصرفات دیگران بوده به موقوفات خراسان‌جنوبی بازگشت که ارزش آن به ارزش ۳۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۲۹۶ سند برای موقوفات اخد کرده‌ایم و براساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش کرده‌ایم که تا پایان سال بتوانیم ۱۰۰۰ سند دیگر اخذ کنیم که اقدام قابل توجه‌ای در حفاظت و مستندسازی موقوفات است
به گفته حجت الاسلام گرايلي: یکی از بهترین و ثمربخش‌ترین اقداماتی که در سال جاری در حوزه سلامت انجام دادیم، درمانگاه امامزادگان باقریه است که در زمینه طب سنتی فعالیت می‌کند و محل رجوع مردم استان قرار گرفته است.
وي با بیان اینکه در سال های اخیر سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه این است که براساس نیارمندهای جامعه مشاوره به واقفان داده شود، افزود:بر همین اساس دامنه نیت وقف ها گسترده تر و براساس نیازهای جامعه شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بيان اينكه در راستای مرمت و احیاء موقوفات سال گذشته بحث مرمت، احیاء و بازسازی حسنیه امام رضا(ع) که از بناهای قدیمی استان است را انجام دادم و هزینه قابل توجهی نیز دراین راستا انجام شد،خاطرنشان كرد:برای بازسازی حسینیه امام رضا(ع) حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم که ۵۰ میلیون تومان نیز توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت شد
به گفته وی در طول 78 سال 2 هزار و 300 سند برای موقوفات استان اخذ شده اما در پنج سال اخیر 2 هزار و 700 سند برای موقوفات اخذ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: هم اکنون بیش از 9 هزار موقوفه و بیش از 20 هزار رقبه در استان وجود دارد.
 
میزبان همایش ملی «وقف چشمه همیشه جاری» در استان خراسان جنوبي برگزار مي شود
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ازبرگزاري  پنجمین "همایش ملی وقف، چشمه همیشه جاری" با موضوع فیلم به خراسان‌جنوبی خبر داد.
حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، با اشاره به برگزاري برنامه هاي دهه وقف در استان اظهار كرد: در دهه وقف امسال برنامه‌ها و همایش‌های متعددی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به همایش وقف و رسانه و همایش یاوران وقف اشاره کرد.
وی اظهار کرد: برای برگزاری همایش وقف و رسانه تلاش می‌کنیم از یکی از فعالان عرصه هنر و یا رسانه را دعوت کرده و کارگاهی در این زمینه برگزارکنیم که زمان و مکان این همایش در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مؤمنی‌مقدم  با اشاره به برگزاري همايش سراسري "وقف،چشمه هميشه جاري" در استان ادامه داد: این همایش در قالب فیلم، نماهنگ، کلیپ و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در موضوعات وقف و محیط زیست، وقف و ازدواج، وقف و ایتام، وقف و بیماران خاص و سایر موضوعات مرتبط با وقف انجام می‌شود و آخرین مهلت ارسال آثار به سایت جشنواره تا پنجم اسفند ماه سال جاري است.
وی با بيان اينكه یکی دیگر از برنامه‌هایی در دست اقدام دوره تربیت معلم تخصصی حفظ قران کریم است، که داوطلبان برای شرکت در این دوره باید حدأقل حافظ ۵ جزء قرآن کریم و دارای حدأقل ۵ جزء قرآن کریم باشند، گفت: همچنین در دهه آخر ماه صفر برنامه‌های تبلیغی متعددی در قالب خیمه‌های معرفت و.. برگزار می‌کنیم و در این راستا مبلغان متعددی از جمله ۲۵ مبلغ از قم وارد استان می‌شوند.
35 کاروان پیاده از خراسان‌جنوبی به مشهد الرضا(ع) می‌روند
مؤمنی مقدم در ادامه افزود: همه ساله کاروان‌های پیاده‌ای در دهه آخر ماه صفر از خراسان جنوبی عازم مشهد الرضا(ع) می‌شوند و امسال نیز ۳۵ کاروان پیاده به این شهر مقدس می‌روند که در مسیر راه از جمله بین گناباد به تربت حیدریه ایستگاه‌های صلواتی در نظر گرفته شده و خدماتی به زائران ارائه می‌شود.
به گفته وي، همچنین در روزهای رحلت حضرت محمد(ص) در ۱۹ امامزاده خراسان جنوبی مراسم سوگواری برگزار می‌شود که در بیرجند این مراسم در امامزادگان باقریه با حضور ۲ شهید گمنام مراسم اجرا و زیارت حضرت رسول(ص) تلاوت می شود.
معاون فرهنگی اوقاف خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در روز اربعین ساعت ۹ صبح از محل میدان آزادی بیرجند مراسم پیاده روی عزاداران به سمت امامزادگان باقریه انجام و حدود ۱۰ صبح مراسم عزاداری در این امامزاده برگزار می‌شود.
وي شبا اشاره به اینکه  120عنوان ویژه برنامه هفته وقف در استان اجرا می شود، گفت: غبارروبی امامزادگان و گلزار شهدا، برگزاري نشست هاي صنفي وقف، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی خیمه معرفت با حضور 25 مبلغ غیر بومی، برگزاری همايش ياوران وقف، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم و ... از جمله این برنامه ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار