فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین:
مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین گفت: در صورت اتخاذ تصمیم مسوولان، مرز رسمی خسروی این شهرستان آماده استقبال از بازگشت احتمالی بخشی از زائران اربعین حسینی از کربلای معلا است.
کد خبر: ۳۳۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 16 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، سرهنگ پاسدار رضا الماسی روز چهارشنبه در دیدار با سرهنگ شاکر بکر محمود فرمانده مرزبانی منطقه خانقین جمهوری عراق در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی، افزود: امکانات و تجهیزات موجود در پایانه مرزی خسروی برای استقبال احتمالی از زائران حسینی فراهم است و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 
وی اظهارداشت: در صورت نیاز شاهد بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز رسمی خسروی خواهیم بود و در این ارتباط ، 2 طرف ایرانی و عراقی با توجه به حجم بالای رفت زائران از مرز مهران، این آمادگی را دارند تا در صورت نیاز آماده پذیرش زائران برای ورود به کشورمان از این مرز باشند. 
وی بیان کرد: نشست امروز به منظور توسعه و گسترش مناسبات و حسن روابط مرزی 2 کشور ایران و عراق و حل و فصل مشکلات مرزی به منظور افزایش همکاری های 2 طرف برگزار شد. 
فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین ادامه داد: با تلاش مرزبانان 2 طرف، شاهد امنیت بسیار خوبی در مرزهای کشورمان با عراق هستیم و حفظ این امنیت برای حضور مرزنشینان از اولویت های کاری مرزبانی است و با توجه به اشتراکاتی که بین 2 طرف وجود دارد تلاش ما بر حفظ و تداوم امنیت در مرزهاست. 
سرهنگ پاسدار الماسی، همچنین با توجه به آغاز فصل کوچ و حضور عشایر در منطقه، خواستار کنترل و نظارت بیشتر 2 طرف برای برقراری امنیت هرچه تمام تر از سوی مرزبانان ایران و عراق شد. 
وی همچنین مهم ترین موضوع های این نشست را در باره مبارزه با گروه های تروریستی خرابکار، مبارزه با قاچاق کالا، تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، تامین امکانات رفاهی رانندگان ایرانی درعراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی و حضور به موقع در ملاقات های مرزی بیان کرد. 
سرهنگ شاکر بکر محمود فرمانده مرزبانی خانقین مندلی عراق نیز با اشاره به همکاری های مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با طرف عراقی و وجود اشتراکات بین 2 طرف، از افزایش مناسبات مختلف با کشورمان ابراز خرسندی کرد. 
در پایان تفاهم نامه ای در خصوص موضوع های مطرح شده در این نشست بین 2 طرف به امضا رسید. 
با پیگیری های مسوولان استان با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار