مدیرعامل آستان حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس خبر داد:
مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس گفت: کتابخانه مشارکتی حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در طبس با 55 هزار و 500 عنوان کتاب و 5 هزار و 616 عضو فعال بزرگترین کتابخانه مشارکتی در شهرستان و استان خراسان‌جنوبی است.
کد خبر: ۳۳۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ 16 November 2016
حمزه سپهریان امروز به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: این موسسه اداره پنج کتابخانه غنی حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس، شهید آیت‌الله مدرس(ره)‌ کاشمر و حضرت امام‌رضا(ع) قاین، سبزوار و روستای شهید پرور محمدآباد طبس را برعهده دارد.

حمزه سپهریان تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت به وابستگی این مجموعه‌های فرهنگی به آستان‌قدس‌رضوی، تعداد 180 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی در این کتابخانه‌ها موجود است.

وی عنوان داشت: در این کتابخانه‌ها با برخورداری از 22 هزار منبع الکترونیکی در واحدهای سمعی و بصری و امکانات مناسب برای استفاده از خدمات اینترنت با سرعت بالا، اینترنت وایرلس و خدمات فتوکپی، چاپ، اسکن و رایت، بخش‌های مرجع و تحقیق و پژوهش، واحد مطبوعات و کودکان به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس در خصوص سایر فعالیت‌ها افزود: فعالیت‌های فوق برنامه به ویژه برگزاری مسابقات فرهنگی، کتابخوانی، ادبی و هنری، همایش‌ها و سلسله نشست‌های تخصصی، گفتمان‌های دینی معرفتی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره‌ای تحصیلی و خانوادگی، کلاس‌های علوم قرآنی، معارف اسلامی، علمی، هنری و ورزشی، مدیریت زیر پرتال میقات‌الرضا و مراسم شب شعر سبب شده تعداد  42 هزار نفر به عضویت این مراکز مقدس فرهنگی درآمده و از امکانات فراهم شده استفاده کنند.

سپهریان عنوان داشت: در این فرهنگسرا مجموعه‌های فرهنگی تالار مطالعه و مخزن قفسه‌باز ویژه آقایان و بانوان به طور مجزا در نظر گرفته شده که در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود یک هزار و 800 نفر مراجعه کننده به صورت آزاد از منابع موجود و تسهیلات فراهم شده استفاده می‌کنند.

وی در خصوص بخش مرجع افزود: در این مجموعه‌های فرهنگی کتب مرجع در اتاقی جداگانه نگهداری می‌شوند و این نوع کتب منابعی هستند که جهت کسب اطلاع در باب موضوع خاص یا مطالب مختصر مورد مطالعه قرار می‌گیرند و به امانت داده نمی‌شوند و مراجعین این بخش را بیشتر دانشجویان و محققان تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس گفت: در بخش مطبوعات، بعضی از جراید تخصصی، نشریات و مجلات کثیرالانتشار در سطح کشور و مراکز آموزش عالی وجود دارد که اطلاعات روز و علمی پژوهشی را در اختیار مراجعین قرار می‌دهد که تعداد آن به بیش از 80 عنوان می‌رسد.

سپهریان ادامه داد: کتابخانه حضرت امام‌رضا(ع) قاین در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قفسه مخصوص نگهداری کتاب تهیه و با هماهنگی مجمع امور صنفی شهرستان پس از تنظیم قرارداد، کتب و نشریات به آرایشگاه‌های مردانه سطح شهر قاین به‌صورت امانتی تحویل و تلاش شده ضمن ارائه 15 عنوان کتاب و نشریه بطور میانگین در هر ماه و جایگزینی به‌موقع کتب و نشریه جدید، در انتخاب آن کارشناسی لازم انجام و از کتب مختصر، مفید، مورد نیاز جامعه و متناسب با اقشار مختلف سنی استفاده شود.

وی در خصوص طرح تحفه دانایی عنوان داشت: با عنایت به نقش مهم فضاهای مجازی در آگاهی بخشی به مردم و جایگاه و نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه علمی جامعه، بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده با خبرنگاران و اصحاب‌رسانه، در آغاز هر هفته یک عنوان کتاب یا نرم افزار از منابع موجود در کتابخانه حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) به‌همراه مشخصات و گزیده کتاب یا نرم‌افزار در فضاهای مجازی معرفی شده و علاقمندان در صورت تمایل به مطالعه کتاب و استفاده نرم‌افزار مدنظر می‌توانند به این مجموعه فرهنگی مراجعه کنند.

مدیرعامل آستان مبارک حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) طبس افزود: کتابخانه مشارکتی حضرت حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) در طبس با 55 هزار و 500 عنوان کتاب و 5 هزار و 616 عضو فعال بزرگترین کتابخانه مشارکتی در شهرستان و همچنین استان خراسان‌جنوبی است و این کتابخانه از طرف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان کتابخانه نمونه کشوری در سال جاری انتخاب شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار