نیروهای بسیج مردمی در چند ساعت آینده کنترل راه موصل - رقه را به دست خواهند گرفت.
کد خبر: ۳۳۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 17 November 2016
تحولات عملیات آزاد سازی موصل را به طور لحظه به لحظه پوشش می دهد.

16:00  یگان اطلاعات ارتش عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از کودکان شهر موصل برای مقابله با نیروهای امنیتی استفاده می کند. داعش کودکان را مجبور می کند سلاح به دست بگیرند و با نیروهای امنیتی عراق بجنگند. داعش صدها تن از نیروهای خود را در عملیات آزاد سازی موصل از دست داده است. 

15:50نیروهای ارتش عراق وارد محله التحریر در شرق شهر موصل شدند و پرچم عراق را در این محله برافراشتند. پاکسازی بقایای افراد مسلح گروه داعش در این محله ادامه دارد.

15:48  هواپیماهای ارتش عراق مواضع گروه داعش را در محله عدن شهر موصل و منطقه الشقق الخضراء در شرق این شهر بمباران کردند.

14:30 سخنگوی گردانهای حزب الله عراق، تاکید کرد فرماندهان گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در غرب شهر موصل، ترکیه ای هستند. 
جعفر الحسینی در مصاحبه با این شبکه گفت: عملیات در اطراف فرودگاه تلعفر با پوشش نیروی هوایی عراق و پوشش توپخانه ای ادامه دارد. شماری از افراد مسلح داعش همچنان در بعضی ساختمان های داخل این فرودگاه پنهان شده اند. ما برای پاکسازی کامل فرودگاه تلعفر تلاش می کنیم. بمب های زیادی در داخل فرودگاه کار گذاشته شده است که خنثی سازی آنها به زمان نیاز دارد. تونل هایی که داعشی ها در داخل این فرودگاه حفر کرده اند هم باید منهدم شود تا امنیت کامل در آن برقرار شود. 
 
14:00  سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق گزارش داد، نیروهای بسیج مردمی در چند ساعت آینده کنترل راه مواصلاتی موصل - رقه را به دست خواهند گرفت.

13:30 داعش برای جلوگیری از ادامه پیشروی نیروهای بسیج مردمی عراق، یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده را نزدیک فرودگاه تلعفر منفجر کرد. 

13:00 نیروهای ویژه عراق اعلام کردند پیشروی به سمت شهر موصل در شمال این کشور را به علت شرایط نامساعد جوی به طور موقت متوقف کرده اند.
یک مقام نیروهای ویژه عراق گفت آسمان ابری شهر موصل در روز پنجشنبه پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده ها را مشکل ساخته است و نیروها در حال تامین امنیت و پاکسازی مناطقی هستند که تحت کنترل خود گرفته اند. 

12:30 نیروهای عراقی و گروه های بسیج مردمی عراق دیروز با پیشروی در محورهای عملیاتی منطقه موصل شش روستای دیگر را تحت کنترل خود در آوردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :