کد خبر: ۳۳۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 19 November 2016
محمد حسین اردشیر صبح شنبه در جلسه ستاد شاهد و امور ایثارگران شهرستان خرم آباد در سخنانی اظهار داشت: اعتماد مردم مهمترین مقوله در آموزش است.
وی با تاکید بر اجرای مطلوب  برنامه های آموزشی گفت: اگر برنامه های آموزشی به درستی اجرا شوند ، فرصتی مناسب  برای نیل به اهداف تربیتی فراهم می شود و اگر این مقوله به درستی اجرا نشود، فرصت های موجود  به  تهدید تبدیل می شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود: ما باید از اعتماد مردم در راه پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت به خوبی استفاده کنیم.
اردشیر جایگاه مدارس شاهد را بسیار رفیع و مهم دانست و گفت: نام این مدارس مقدس و یاد آور رشادت سلحشوران دوران دفاع مقدس بوده، لذا باید در کنار توجه به  آموزش در این مدارس به مسائل فرهنگی و به اهداف مقدس شهدا نیز تاکید و توجه شود.وی بر لزوم برنامه ریزی دقیق در مدارس شاهد استان تاکید کرد و گفت: در مدارس شاهد باید کلاس های فوق برنامه به صورت کیفی وجود داشته باشد، همچنین  نقاط ضعف و قوت فرایند یاد دهی و یاد گیری تجزیه و تحلیل و شناسایی شود و مدیران در مسیر  رشد کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان  اقدام کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در ادامه به کنکور سراسری اشاره کرد و ادامه داد: سوالات کنکور به سمت کاربردی شدن می رود و مدیران باید با علم و آگاهی در این زمینه دانش آموزان را به این مهم  آشنا کرده و روش های مناسب برای آگاهی بخشی  به دانش آموزان را در دستور کار قرار دهند.
ردشیر ادامه داد: در مدارس باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعریف شود.وی اهداف کوتاه مدت را کسب رتبه های تک و دو رقمی در کنکور سراسری برشمرد و افزود: با همت همکاران فرهنگی و تلاش دانش آموزان نخبه این هدف فراهم شد و اما اهداف بلند مدت موفقیت در المپیادها و جشنواره ها بوده که دور از دسترس نیست و به این اهداف با برنامه ریزی درست خواهیم رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار