رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید با برنامه ریزی و پیگیری جدی به سمتی پیش برویم که فضاها و امکانات شهری برای استفاده معلولان مناسب سازی شود.
کد خبر: ۳۳۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 21 November 2016
تابناک فس به نقل از ایرنا:محمد رضا دیهیمی، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه در سال های اخیر این بحث بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش بیشتری در این مورد انجام دهیم.
وی ادامه داد: هم اینک بیشتر بانک ها و ساختمان های مراکز عمومی دارای رمپ های مناسب برای تردد معلولان است و برخی پیاده روهای سطح شهر نیز توسط شهرداری های مناطق برای عبور این افراد و به ویژه افراد نابینا مناسب سازی شده است.
این عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز صدور پایان کار تمام ساختمان ها منوط به مناسب سازی فضای ساختمان و پیرامون آن برای استفاده معلولان است که این اقدام نیز با هدف مناسب سازی فضاهای شهری برای استفاده معلولان انجام شده است و جا دارد که دیگر نهادهای متولی عمران و ساخت و سازهای شهری هم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
دیهیمی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که پارک ها، پل های عابر پیاده، باجه های تلفن، خط کشی ها و معابر عمومی و شریان های اصلی برای این قشر از شهروندان قابل دسترسی سریع و آسان باشد.
او افزود: شورای شهر شیراز همچنین مصوب کرده که در هر یک از مناطق 11 گانه شهرداری، یک پارک احداث و بر اساس معیارهای استفاده آسان و مناسب معلولان تجهیز شود تا شاهد توزیع عادلانه امکانات در شهر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار