رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اتمام طرح‌های نیمه تمام در کشور را موضوعی حیثیتی برای نظام دانست.
کد خبر: ۳۳۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، زهرا احمدی‌پور ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به انتخاب سازمان میراث فرهنگی به عنوان دستگاه معین ستاد اقتصاد مقاومتی در استان قم و همدان، اظهار داشت: سازمان باید پیشرفت‌های اقتصاد مقاومتی در این دو استان را رصد کرده و به ستاد فرماندهی کل گزارش دهد.

وی با انتقاد از مطرح شدن مواردی کلی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم، افزود: باید مشکلات به صورت عملیاتی احصا شده و طوری مطرح شود که بتوانیم برایشان راهکار بیابیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: جلسات را به صورت مدام ادامه خواهیم داد تا بتوانیم سرعت و تحرک بیشتری به اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ببخشیم.

وی ادامه داد: در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باید بر اساس سند استان قم پیش رفته و کارگروه‌ها بر اساس آن برنامه‌هایشان را مشخص کنند.

احمدی‌پور معتقد است ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال از اهداف ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور است تا به کمک آن کشور بتواند از شرایط رکود خارج شود.

وی با بیان اینکه به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام حیثیت نظام است که باید به آن در ستاد اقتصاد مقاومتی توجه شود، اضافه کرد: واحدهای اقتصادی که با مشکل رو به رو شده‌اند باید حمایت شده و رونق کسب و کار کوچک به عنوان هدف باید مورد توجه باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز داشت: خوشه سنگ، فرش و مبلمان از خوشه‌هایی هستند که در استان قم ظرفیت خوبی برای آنها وجود دارد که باید مشکلات سد راه آنها برطرف شود.

وی با اشاره به تلاش استان برای احداث راه دسترسی دریاچه نمک از سوی شهر قم با طرح این سئوال که آیا راه دسترسی از نظر زیست محیطی مورد بررسی قرار داده شده، تصریح کرد: طرح‌های رونق اقتصادی و گردشگری باید توجه به مسائل زیست محیطی قابل اجرا خواهد بود.

احمدی‌پور به نیاز استان به زیرساخت‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: اولویت در استان قم می‌تواند ساخت هتل پنج ستاره نباشد چرا که خیلی دیربازده است اما خانه مسافرها و هتل‌های کوچک‌تر می‌تواند زودتر به نتیجه برسد.

وی از مدیران استان خواست شرایط فراهم کنند تا شهر قم به عنوان یک مقصد گردشگری به صورت پایدار مطرح شود.

معاون رئیس جمهور خطاب به مدیرانی که در جلسه گزارش ارائه کردند، گفت: مطالبی که مطرح شد بسیار کلی است و باید برای جلسات بعد اقدامات راهبردی را مشخص و مطرح کنید.

وی به مطرح شدن مشکلات متعدد با بانک‌ها در گزارش‌ها اشاره کرد و افزود: استان‌های دیگر به آن صورت مشکلی با بانک ندارند پس باید این مشکل را به صورت استانی حل کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار