دو جوان نی‌ریزی که با قطع درختان تاغ اقدام به تولید زغال در یک کارگاه غیرمجاز می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۳۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 24 November 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز گفت: بنابر گزارشهای مردمی مبنی بر قطع درختان جنگلی دست کاشت در منطقه بیابانی تم‌شولی توسط افراد ناشناس تحقیقات در این زمینه آغاز شد.
حامد سلیمانی با بیان اینکه در این بررسی ها مشخص شد افرادی اقدام به قطع غیرقانونی درختچه‌های تر و خشک «تاغ» موجود در این منطقه کرده و آنها را به یک کارگاه تهیه زغال در اطراف شهر نی‌ریز منتقل می‌کنند افزود: پس از استعلام مشخص شد این کارگاه نیز فاقد هرگونه مجوز قانونی است.
وی افزود: پس از تشکیل پرونده ، مجوز ورود به این کارگاه صادر و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به همراهی نماینده حقوقی و مأموران کلانتری ١١ استقلال وارد این کارگاه شدند.
مسئول واحد حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز گفت: در این بازرسی حدود دو تن زغال آماده برای فروش و مقداری چوب تر وخشک درختچه «تاغ» کشف شد.
حامد سلیمانی گفت: این کارگاه اکنون تعطیل شده و پرونده در دستگاه قضایی درحال رسیدگی است.
بنی‌اسدی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نی‌ریز گفت: درختچه‌های این منطقه با صرف هزینه زیاد، چند سال قبل توسط این اداره و با همکاری مردم برای جلوگیری از کویری شدن منطقه و همچنین ممانعت از ایجاد طوفانهای نمکی کاشته شد که پوشش گیاهی خوبی در منطقه به وجود آورده و فواید بسیار خوبی برای این منطقه در بر داشته است.
وی از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر قانونی در منابع ملی و طبیعی همچون تخریب یا شخم زدن زمینهای ملی، قطع درختان و بوته‌ها در بیرون از شهرها و یا کندن درختان تر و خشک و برداشت گیاهان فصلی دارویی و خوراکی مراتب را با تلفنهای ٥٣٨٣٧٨٠٠ -٠٧١ یا ١٥٠٤ در اولین زمان ممکن به این اداره اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار