حجت‌الاسلام نظری منفرد:
استاد برجسته حوزه گفت: آیت‌الله موسوی اردبیلی برای تحقق اهداف نظام تلاش کرد.
کد خبر: ۳۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 25 November 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امشب در مراسم یادبود آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی که از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در طول تاریخ درخشش بسیاری داشته‌اند، اظهار کرد: مکتب ائمه اطهار(ع) از آموزه‌های دینی تشکیل شده که این آموزه‌ها تربیت انسان‌های بزرگ تاریخ را به دنبال داشته است.

وی با تأکید بر اینکه یاران امام صادق(ع) در ترویج آموزه‌های دینی اسلام تلاش بسیاری کرده‌اند، اضافه کرد: این تلاش‌ها سبب ارتقای جایگاه معنوی آنها شده است، به همین علت برخی از آنها صاحب فتوا بوده و فوت آنها ائمه اطهار(ع) را اندوهگین می‌کند.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی به عنوان یک عالم بزرگ دینی نفس خود را برای رسیدن به جایگاه‌های والای معنوی آماده کرد و در اواخر عمر خود با افراد مختلف برخوردهای با نشاط و متفاوتی داشت.

وی از رعایت انصاف به عنوان یکی از ویژگی‌های آیت‌الله موسوی اردبیلی نام برد و تصریح کرد: این شخصیت برجسته دینی نسبت به مصیبت ائمه اطهار(ع) حساسیت بسیاری داشت، به همین دلیل در مجالس روضه اهل بیت(ع) با شدت بسیاری گریه می‌کرد.

نظری منفرد با تأکید بر اینکه آیت‌الله موسوی اردبیلی در درک مفاهیم مختلف توانایی بسیاری داشت، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مقام فقهی این شخصیت حوزوی تأکید داشته و آثار و کتاب‌های به یادگار مانده نشان از جایگاه والای علمی و معنوی اوست.

وی با بیان اینکه این استاد برجسته حوزه در اواخر عمر خود با وجود بیماری کرسی درس حوزه را رها نکرد، گفت: آیت الله موسوی اردبیلی از ابتدای انقلاب به عنوان یار امام خمینی(ره) مسؤولیت‌های مختلف را بر عهده گرفت و در دوران سختی قوه قضاییه را هدایت کرد و بعد از فوت امام خمینی(ره) در کنار رهبر انقلاب اسلامی برای تحقق اهداف نظام اسلامی تلاش کرد.

نظری منفرد از آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی به عنوان یک شخصیت فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: آیت الله موسوی اردبیلی بعد از مسؤولیت قوه قضاییه، دانشگاه مفید را در قم تأسیس کرد، چراکه این شخصیت دینی به پیشبرد اهداف نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف نگاه جامع داشت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار