کد خبر: ۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱ 08 February 2015
محمد حسن اسدی، معاون اداری، مالی شهرداری شیراز امروز (18بهمن) در جمع خبرنگاران شهرداری را یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و عمومی در خدمت مردم دانست و گفت: 350 هزار قبض عوارض نوسازی بین منازل در شیراز توزیع شده است که مردم تا پایان سال باید آن پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که در موعد مقرر و یا زودتر پرداخت کنند می توانند از جایزه خوش حسابی بهره مند شوند، افزود: زمان پرداخت قبض عوارض نوسازی و یا عوارض خودرو برای استفاده از جوایز خوش حسابی 10 اسفند جاری است که افراد از جوایز همچون خودرو، هدایای خانگی و سکه بهار بهره مند می شوند.

اسدی با یادآوری این مطلب که افرادی که تا پایان بهمن ماه عوارض ساختمانی را به صورت نقدی و کامل واریز کنند از 25 درصد تخفیف بهره مند می شوند و در صورت پرداخت نیمی از عوارض تخفیف هم به 12 و نیم درصد کاهش می یابد، افزود: این مهم ویژه ایام دهه فجر مصوب شده است.

معاون اداری، مالی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه از 22 هزار میلیارد ريال بودجه سال 93 با تلاش شبانه روزی در 10 ماه گذشته میزان 14 هزار و 510 میلیارد ريال محقق شده است که 66 درصد آن محسوب می شود، اضافه کرد: در 2 ماه آینده نیز سعی می کنیم این رقم را به طور کامل جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه 24 هزار میلیارد ريالی شهرداری، توسط شورا به 26 هزار میلیارد ريال افزایش یافت، تصریح کرد: این را لجبازی سیاسی نمی دانم چرا که بودجه در اختیار شوراست.

معاون اداری، مالی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه در بودجه سال آینده 2 هزار و 170 میلیارد ريال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است، افزود: میزان اوراق مشارکت در سال 93 به میزان 2 هزار و 900 میلیارد ريال منتشر شد.

وی 82 درصد بودجه 94 را عمرانی و 18 درصد را جاری و خدماتی خواند و تصریح کرد: اولویت شهرداری شیراز در سال آینده اینست که پروژه های در دست ساخت بدون هیچ توقفی کار کند.

اسدی با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی شود تا مردم تفکیک زباله را در منازل انجام دهند، تاکید کرد: سالانه یک هزار میلیارد ريال برای جابجایی حمل و دفن زباله هزینه می شود که افزایش رقم را در سال آینده متصور هستیم.

معاون اداری، مالی شهرداری شیراز بر لزوم اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد و افزود: مدیریت واحد شهری در کشورهای پیشرفته وجود دارد اما ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم چرا که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از موازی کاری ها از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه بحث 2 طبقه کردن برخی از خیابان های شیراز در حال مطالعه است، افزود: در بحث 2 طبقه کردن خیابان ها، ایمان شمالی و ملاصدرا مورد نظر بود که در حال مطالعه است و این را به نفع خود می دانیم چرا که تملک نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار