رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز۱۹۷ پروژه را اجرایی کردند، گفت: تمایل خیران برای ساخت مدرسه و اجرای پروژه بیشتر متوجه مناطق محروم و به ویژه مناطق روستایی است.
کد خبر: ۳۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 11 May 2015
رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان با بیان اینکه توسط خیران مدرسه‌ساز ۱۹۷ پروژه در همدان اجرا شده است، گفت: سال گذشته میزان تعهد خیران مدرسه‌ساز ۲۰ میلیارد تومان بود که به سبب برخی از مشکلات بخشی از این تعهدات تاکنون محقق نشده است.

به گزارش تسنیم ، علی فراهانی با بیان اینکه هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان، 31 اردیبهشت ماه امسال در همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز از ابتدای اردیبهشت ماه در مناطق 19 گانه آموزش و پرورش در سطح استان همدان در حال برگزار شدن است.

وی افزود: سال گذشته میزان تعهدات خیران مدرسه‌ساز 20 میلیارد تومان بود که به دلیل برخی از مشکلات بخشی از این تعهدات محقق نشده است که امیدواریم در سال‌های آینده تحقق یابد چرا که بعضی از این تعهدات اهدای زمین بوده است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان تصریح کرد: برخی از این زمین‎هایی که خیران تعهد اهدای آن را متقبل شده‌اند در شهرداری و اوقاف و امور خیریه دچار مشکل شدند که باید این مشکلات حل شود.

وی بیان کرد: در سطح استان همدان خیران مدرسه‌ساز عمده بیش از 600 نفر هستند که 147 نفر از این خیران حقیقی هستند و تاکنون 197 پروژه  با یک‌هزار و 117 کلاس درس اجرا کردند.

فراهانی افزود: خیران مدرسه‌ساز در سطح استان همدان زیر بنایی بیش از 121 هزار مترمربع را با اعتباری بیش از 70 میلیارد تومان در مدت 16 دوره برگزاری جشنواره خیران مدرسه‎ساز برای امر مدرسه‌سازی کمک و هزینه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گسترش عدالت آموزشی شعار هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز است، تأکید کرد: تمایل خیران برای ساخت مدرسه و اجرای پروژه بیشتر متوجه مناطق محروم و به ویژه مناطق روستایی است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان گفت: امروز جمعیت تعدادی از روستاها کم شده است و به تبع آن نیز تعداد دانش‌آموزان نیز محدود شده است بنابراین در برخی از مدارس روستایی فقط یک کلاس درس تشکیل می‌شود در این راستا توسعه مدارس در برخی از روستاها در دستور کار نیست.

وی ابراز کرد: کمک خیران باید به سمت ایجاد مدارس در مناطق حاشیه شهر و مناطقی که از امکانات و تجهیزات آموزشی محروم هستند، سوق داده شود تا همه مناطق از امکانات و تجهیزات و حتی مدرسه مناسب برخوردار شوند.

فراهانی بیان کرد: در هر شرایطی امر مدرسه‌سازی اقدامی مستمر و دائمی است و در سطح استان همدان نیز تعداد کلاس‌های تخریبی زیاد است و دولت نیز امکان ساخت ندارد و این مدارس بر اثر گذشت زمان رو به تخریبی و فرسودگی گذاشته‌اند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش همواره نیازمند کمک خیران مدرسه‌‎ساز برای نوسازی مدارس است چرا که با کاهش جمعیت برخی تصور می‎کنند که نیاز به ساخت مدرسه نیست اما باید همواره مدارس را نوسازی و بازسازی کرد تا همیشه مکان مناسبی برای تعلیم و تربیت باشند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان همدان با اشاره به اینکه در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز تلاش می‌کنیم که میزان تعهدات خیران نسبت به سال گذشته بیشتر شود، تصریح کرد: تمام تلاش خود را معطوف تحقق تعهدات خیران کرده‌ایم تا تعهدات عملیاتی و اثربخش شوند.

وی یکی دیگر از اهداف هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز را ایجاد فرهنگ مشارکت بین مردم برشمرد و گفت: تکریم از خیران مدرسه‌ساز، تبیین تنگناها و مشکلات آموزشی نیز از دیگر اهداف این دوره از جشنواره به شمار می‌آید.

فراهانی عنوان کرد: از تمامی افرادی که توان کمک و حرکت در مسیر مدرسه‎سازی دارند دعوت می‌کنیم که در این مسیر گام بردارند چرا که کار خیر و خیر بودن صدقه جاریه است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار