در حالی که یک هفته از مفقود شدن دو نفر در جنگل‌های مازوپشته چالوس می‌گذرد، فرماندار چالوس از بسیج همه امکانات برای یافتن این افراد خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 29 November 2016
چالوس ما، محمدناصر زندی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بحران ناشی از بارش برف در چالوس، اظهار کرد: خدمت‌رسانی در بحران‌های این‌چنینی یک وظیفه اداری و انسانی است.
 
وی با بیان اینکه باید از همه کسانی که کمک کردند تشکر کرد، افزود: با توجه به امکانات موجود در شهرستان، برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران خوب و قابل قبول بود و همه دستگاه‌ها عملکرد مناسبی داشتند.
 
فرماندار چالوس ادامه داد: البته در چنین اتفاقاتی همیشه ضعف‌هایی هم وجود دارد که با برنامه‌ریزی درست، باید برای حوادث بعدی برطرف شوند.
 
این مسئول در ادامه با اشاره به حادثه مفقود شدن دو تن از شهروندان در جنگل‌های حاشیه چالوس، تصریح کرد: تاکنون علاوه بر تیم‌های جستجوی پیاده، سه پرواز هوایی نیز توسط بالگرد هلال احمر انجام شد که نتیجه‌ای در بر نداشته است.
 
زندی با تأکید بر اینکه برای یافتن این افراد همه اقداماتی که می شد انجام داد، صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک دستگاه بولدوزر از بالادست و دو دستگاه لودر از پایین‌دست مشغول برف‌روبی هستند.
 
وی یادآور شد: با وجود گذشت یک هفته از این حادثه، کمیته جستجوی مفقودین تشکیل شده است و تلاش شده با نقطه‌یابی از طریق شبکه‌های موبایل و نیز استفاده از بومیان آشنا به منطقه، منسجم‌تر کار ادامه یابد.
 
فرماندار چالوس به برخی شایعات در فضای مجازی در مورد اهمال دستگاه‌های مربوطه در این مورد اشاره کرد و افزود: استفاده از مواردی مانند سگ‌های زنده‌یاب در چنین حوادثی امکان‌پذیر نیست و تنها با جستجوی انسانی می‌توان به نتیجه رسید، اما تا زمانی که اثری از این افراد پیدا نشود، جستجو ادامه دارد.
 
زندی در پایان با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید اخبار را درست انتقال دهند، گفت: شبکه‌های مجازی فرصتی خوب برای اطلاع‌رسانی سریع است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اما گاهی برخوردها مغرضانه است و از سر دلسوزی نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار