استاندار کرمانشاه گفت: آثار سفر پربرکت روحانی رییس جمهور کشورمان به استان به خوبی در حال پدیدار شدن است.
کد خبر: ۳۳۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 03 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛اسدالله رازانی در آیین بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی نجف آباد سنقروکلیایی با اشاره به سفر دکتر روحانی در 27 تیرماه در به استان کرمانشاه، اظهار کرد: راه آهن کرمانشاه - ملایر هم اکنون در حال اجراست و طبق وعده ای که رئیس جمهور به مردم کرمانشاه دادند تا پایان همین دولت به اتمام می رسد. 

وی گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مراحل تصویب اولیه را پشت سر گذاشته و در دستور کار هیئت دولت قرار دارد. همچنین طرح گرمسیری به عنوان عظیم ترین پروژه عمرانی کشور با سرعت قابل قبولی در کرمانشاه در حال اجراست که تحولی عظیم را در حوزه های مختلف استان پدید خواهد آورد.

وی در ادامه به خدمات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به روستاییان اشاره کرد و گفت: در پیش از انقلاب 70 درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن بودند و اکثر روستاها از امکانات اولیه خدماتی، آموزشی، بهداشتی و پزشکی بی بهره بودند. آمار مرگ و میر به هنگام زایمان بسیار بالا بود و کودکان بسیاری به علت کمبود امکانات پزشکی می مردند، بگونه ای که آن سالها کمتر خانواده روستایی را می توان سراغ گرفت که یکی از فرزندانش را از دست نداده باشد.

رازانی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حمایت های معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب و تلاش های فرزندان این ملت، خدمات بسیار گسترده ای در زمینه توسعه روستایی در کشور صورت گرفته و وضع کنونی روستاها در حوزه های بهداشتی، امور زیربنایی و آموزشی و رفاهی به هیچ عنوان قابل مقایسه با سال های پیش از انقلاب نیست.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال توسعه همه جانبه روستاهاست و برای تحقق این مهم تمامی امکانات کشور را بسیج کرده است.

وی آبرسانی روستایی را از جمله حوزه های مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید معرفی کرد و گفت: تا پیش از این اجرای طرح های آبرسانی روستایی تنها متکی به اعتبارات استانی بود، ولی برای اولین بار در دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات مناسبی برای حوزه آبرسانی روستایی اختصاص یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار