رئیس اداره بهزیستی بدره گفت : مجموعا 590 معلول در شهرستان تحت پوشش این نهاد قراردارندکه تعداد270 نفر با درجه شدید و عمیق وتعداد320 نفر نیز با درجه متوسط هستند.
کد خبر: ۳۳۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حسین نورعلیوند درگفتگو با خبرنگار ما گفت : سبد حمایتی متنوعی از  خدمات به هر دو درجه از معلولین ارائه می گرددکه البته نسبت به میانگین جهانی خدمات در کشورهای توسعه یافته نیاز به پیشرفت بیشتری دارد.

وی اظهارکرد : مستمری ماهیانه به مبلغ 530 هزار ریال به معلولین با درجه شدید و عمیق پرداخت می گردد چرا که افراد دارای این درجه از معلولیت قادر به انجام فعالیت های اجتماعی و کسب درآمد نیستند.

 رییس اداره بهزیستی بدره درمورد خدمات تحصیلی هم گفت : به افراد معلول تحت پوشش اداره بهزیستی تا سقف 80 درصد هزینه های شهریه تحصیلی در تمام مقاطع پرداخت می شود .

وی  گفت : خدمات درمانی بیمارستانی و کلینیکی مانند جراحی ،بستری ،ام آر آی  در مورد افراد تحت پوشش به صورت کامل پرداخت می گردد.

نورعلیوندبا اشاره به سایر خدمات ارائه شده به معلولین گفت : خدمات ایاب و ذهاب در مورد دانش آموزان معلول و بیماران تحت نظر پزشک ، مناسب سازی منزل مسکونی معلولین وتوزیع وسایل کمک توانبخشی همانندواکر ،عصا و تخت متناسب با نیاز افراد تحت پوشش انجام می گیرد.

وی در ادامه اظهارکرد :مسئولین باید با پایبندی کامل به قانون جامع حمایت از حقوق معلولین  مصوب مجلس شورای اسلامی  واجرایی نمودن آن در تمام سطوح در خصوص استخدام ،اشتغال ، معیشت ، مناسب سازی اماکن عمومی ،تفریحی و اداری اقدام نمایند.

رییس اداره بهزیستی بدره با اشاره به اهمیت حضور معلولان در اجتماع گفت : مردم درجامعه باید افراد معلول را به عنوان یک شهروند عادی بپذیرند چرا که معلول نیاز به توجه دارد و نه ترحم و مردم باید با این قشر از اجتماع رفتاری مناسب داشته باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار