جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت و وحدت حضرت محمد مصطفی (ص) یکشنبه شب 21 آذر امسال مصادف با 11 ربیع الاول در مسجد جامع امام شافعی (رض) کرمانشاه برگزار می شود.
کد خبر: ۳۳۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 04 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،مسوول دفتر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: این مراسم جشن به مناسبت میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت از ساعت 19 تا 21 شامگاه یکشنبه 21 آذر برگزار می شود. 
یحیی محمدی، با اعلام اینکه در سایر مساجد اهل سنت شهر کرمانشاه هم مراسم جسم میلاد پیامبر (ص) برگزار می شود، افزود: این مراسم در روز چهارشنبه ٢٤ آذر ساعت 18و 30 شب در مسجد محمد المصطفی دولت آباد و همچنین روز پنجشنبه ٢٥ آذر در مسجد شافعی (زردویی ها) ساعت 18 و 30 دقیقه شب برگزار می شود.
او گفت: برنامه ریزی لازم به این منظور انجام شده و هیات امنای مساجد تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته اند.
مسوول دفتر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه گفت: مردم آگاه کرمانشاه با درک لزوم تحکیم وحدت در شرایط کنونی از همه اقوام و مذاهب در این مراسم پربرکت شرکت خواهند داشت.
محمدی با اشاره به جلسات متعدد ستاد مرکزی برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) در کرمانشاه و بررسی طرح ها و نظرات برای هرچه پر بار برگزار شدن این کنگره بزرگ وحدتی ابراز امیدواری کرد جشن باشکوه و شایسته ای را شاهد خواهیم بود.
مسوول دفتر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، پیامبر گرامی اسلام را رحمت برای عالمیان دانست و گفت: پیروی واقعی از سیره و سنت آن حضرت ضرورت جامعه امروز است.
محمدی با اشاره به شرایط اسفناک منطقه و ترویج تفرقه و ترور به نام اسلام و خشونت و نژاد پرستی به نام پیامبر گفت: مردم و مسوولان با حضور گسترده و پرشور خود در این جشن، وحدت و یکدلی تاریخی کرمانشاه را رنگین تر از هر سال به نمایش خواهند گذاشت تا پیام یکپارچگی نهادینه خود را به همگان اعلام کنند.
وی با قدردانی از تلاش های شهرداری کرمانشاه و شورای شهر و مسوولان اجرایی و نظامی و انتظامی و همکاری بیدریغ آنان با ستاد مرکزی برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) گفت: دفتر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و هیات امنای مسجد جامع شافعی با هدف میزبانی شایسته علاقه مندان و پیروان پیامبر مکرم اسلام (ص) برنامه های متنوعی طراحی کرده که انشاالله سایه عرفان و معنویت بر فضای مسجد زیبای جامع شافعی کرمانشاه گسترده خواهد شد.
فاصله میان ۱۲ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ربیع الأول که تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات موجود در اهل تشییع است، از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نام گذاری شده است.
هفته وحدت امسال از روز دوشنبه 22 آذر آغاز و تا شنبه 27 آذر ادامه دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار