جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش یزد با اجتماع در کانون این تشکل در استان رسیدگی به مشکلات و مطالبات قانونی این قشر از سوی مسئولان را خواستارشدند.
کد خبر: ۳۳۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 05 December 2016
به گزارش تابناک یزد،بازنشستگان شرکت کننده در این اجتماع برخورداری از بیمه کامل و جامع خدمات درمانی، اجرای کامل قانون مدیریت خدمات کشوری، اجرای قانون نظام هماهنگ حقوق پیشکسوتان و همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را مورد تاکید قرار دادند.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد و عضو کانون بازنشستگان استان در جمع فرهنگیان گفت: برگزاری اجتماع های صنفی فرهنگیان بازنشسته با هدف پیگیری مطالبات از سوی مسئولان صورت گرفته است .
امیرحسین رادمنش با بیان اینکه فرهنگیان بازنشسته به هیچ حزب و گروهی سیاسی وابستگی ندارند، افزود: با وجود الزام اجرای قانون نظام هماهنگ و فراگیر پرداخت مستمری بازنشستگان در قالب طرح جامع خدمات کشور در سال 1383 در مجلس رسیده هنوز این قانون جنبه عملی به خود نگرفته است.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش در شرایط سختی زندگی می کنند و لازم است دولت و مسئولان برای افزایش حقوق و تامین مطالبات قانونی آنها تلاش کنند.
عضو کانون بازنشستگان استان یزد تصریح کرد: مشکلات کنونی فرهنگیان به دولت های گذشته مربوط می شود و دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای رفع مشکلات این قشر صورت داده اما این اقدامات کافی نیست و افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان دردی را از این قشر دوا نمی کند.
رادمنش گفت: انتظار می رود دولت و مسئولان اجرایی در بودجه امسال در برنامه ششم توسعه فکر عاجلی برای فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش که حقوق آنها تضییع شده، داشته باشند.
در این اجتماع که مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز حضور داشت فرهنگیان در پایان در بیانیه ای پیگیری مسائل و مشکلات خود توسط دولت و مجلس ر ا خواستارشدند.
این سومین اجتماع فرهنگیان بازنشسته استان یزد برای پیگیری مطالبات این قشر در سالجاری است که در فضایی آرام در کانون بازنشستگان در بلوار شهید صدوقی(ره) یزد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار