کد خبر: ۳۴۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 07 December 2016
فرماندار باشت با انتقاد از روند کند اجرای طرح گلخانه فدک این شهرستان که برای اشتغال زایی و افزایش راندمان تولید از سال‌ها قبل در این شهرستان به اجرا درآمده است، برلزوم تعیین تکلیف و شتاب بخشی این گلخانه تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، طرح گلخانه فدک باشت از سال 85 در زمینی به مساحت 30 هکتار اجرایی شده است.
از 30 هکتار گلخانه کهگیلویه و بویراحمد سالانه هفت هزار تن صیفی جات، سبزی، توت فرنگی و 14 میلیون شاخه گل رز تولید می‌شود.
فرماندارباشت روز چهارشنبه در شورای واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد به کندی روند اجرای طرح گلخانه فدک باشت اشاره کرد و افزود: واگذاری این پروژه به بخش خصوصی و تسریع در بهره برداری از آن یک اولویت مهم اقتصادی اشتغالزایی باشت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته با اشاره به اهمیت اقتصادی و اشتغالزایی گلخانه فدک باشت گفته بود: دستگاه‌های خدمات رسان گاز، برق و آب ارائه خدمات به این طرح را شتاب دهند.
سید موسی خادمی بر لزوم همکاری دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق گاز و بانک‌ها برای اعطای تسهیلات بیش از پیش به گلخانه فدک تاکید کرده بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: طرح گلخانه باشت در زمینی به مساحت 30 هزار هکتار معادل با تمامی گلخانه‌های در حال بهره برداری استان اجرای آن به لحاظ افزایش تولید و اشتغال مؤثر است.
جعفر گوهرگانی تصریح کرد: تکمیل گلخانه باشت به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: خدمات زیربنایی این طرح شامل محوطه سازی و خیابان کشی از سوی جهاد کشاورزی اجرا شده است و کار روند اجرایی طرح از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی به کندی ادامه دارد.
واحدهای گلخانه فدک باشت بین سه تا پنج هزار مترمربع پیش بینی شده است که پس از بهره برداری این طرح مهم کشاورزی نزدیک به 200 فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار