شهردار شیراز گفت:امروز بیش از 50 تن از پرسنل این مجموعه در آستانه دریافت مدرک دکترا هستند و این یعنی شهرداری شیراز در آینده نزدیک به عنوان یک قطب علمی مطرح خواهد شد و می تواند با بسیاری از دانشگاه ها وارد مباحث علمی شود.
کد خبر: ۳۴۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 07 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا پاک فطرت، چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در شیراز، افزود: اگر پژوهش در راه درست خودش و به شکل کاربردی انجام شود هزینه نگهداری شهرها کاهش خواهد یافت تا بتوانیم درآمدی که از محل این صرفه جویی حاصل می شود در ساختارهای زیربنایی مانند حمل و نقل هزینه کنیم.
وی ادامه داد: یکی از زیرساخت های حمل و نقل شهری مترو است که در کلانشهر شیراز پروژه قطار شهری در تمام مراحل توسط مهندسان بومی در حال انجام است و به جرات می توان گفت که شیوه اجرا با کشورهای اروپایی برابری می کند.
او گفت: شهرداری شیراز طی پنج سال گذشته در امر پژوهش، مطالعات و مسائل علمی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد قابل توجهی داشته است و امروز بیش از 50 تن از پرسنل این مجموعه در آستانه دریافت مدرک دکترا هستند.
پاک فطرت ادامه داد: این بدان معناست که شهرداری شیراز در آینده نزدیک به عنوان یک قطب علمی مطرح خواهد شد و می تواند با بسیاری از دانشگاه ها وارد مباحث علمی شود.
شهردار شیراز اظهار کرد:هرچه که بیشتر در بحث پژوهش پیش می رویم به این نتیجه می رسیم که شهرهای ما به دلیل شکل نگرفتن مدیریت واحد شهری دچار ضرر و زیان می شوند که برای کاهش این ضرر و زیان ها باید به شوراها اعتماد کرد.
او گفت: کسی منکر برخی نواقص و معایب شوراها نیست اما ویژگی های مثبت شوراها به مراتب بیش از معایب آنها است و شوراها توانسته اند که تا به امروز با مدیریت و اداره شهرها یک بار سنگین را از روی دوش دولت ها بردارند.
پاک فطرت بیان کرد: اگر بخواهیم در بحث مدیریت شهری که شهرسازی هم بخشی از آن است موفق عمل کنیم باید هماهنگی بیشتری بین مدیریت شهری وجود داشته باشد.
وی شهرسازی را یک مقوله پیچده دانست و افزود: امروز شهروندان ساکن در شهرها و خصوصا کلانشهرها دارای تفکر، ایده و سلایق متعدد و متنوعی هستند که مدیریت شهری باید بتواند برای تمام این افراد برنامه داشته و پاسخگوی تمام سلایق آنها باشد.
او گفت: شهرداری شیراز در بحث پژوهش به خوبی ورود پیدا کرده و از ظرفیت و توان تمام مراکز علمی، تحقیقاتی و پارک علم و فناوری استفاده می کند و تاکنون توافق نامه های علمی را نیز با آنها منعقد کرده است.
پاک فطرت، با اشاره به توجه و نگاه ویژه شهرداری شیراز به مقوله آموزش خصوصا آموزش های کاربردی افزود: شهرداری از آموزش کاربردی داخلی و دانشگاهی نیروهای خود حمایت می کند و همین امر سبب گشته که امروز آمار تحصیل کرده های این مجموعه نسبت به پنج سال گذتشه بسیار افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار