مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؛
پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در اصل یکی از پروژه‌های فن‌آورانِ منطقه آزاد اروند است که یک شرکت آلمانی آن را طراحی و سرمایه‌گذاری و اجرا کرده است
کد خبر: ۳۴۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵ 10 December 2016
اسماعیل زمانی اظهار کرد: پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور در اصل یکی از پروژه‌های فن‌آورانِ منطقه آزاد اروند است که یک شرکت آلمانی آن را طراحی و  سرمایه‌گذاری و اجرا کرده است.

وی ادامه داد: این نیروگاه پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی کشور است که با آخرین فنّاوری که تاکنون وارد کشور شده است تأسیس خواهد شد.

مدیرعامل سازمان و رئیس هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: بر همین اساس ۱۴ توربین بادی بالغ‌بر ۳٫۴ مگابابت برق تولید خواهد کرد که بزرگ‌ترین ژنراتور بادی درون کشور است، پیش‌ازاین بزرگ‌ترین ژنراتور ۱٫۵ مگابایت برق تولید می‌کرده است.

زمانی عنوان کرد: امیدواریم با توسعه برق غیر فصلی هم به محیط‌زیست خدمت کنیم و هم درراه تأمین برق ارزان گام برداریم.

وی در خصوص امکان صادرات برق تولیدی این نیروگاه یادآور شد: این مقدار برق وارد شبکه برق منطقه آزاد اروند خواهد شد و بخشی از آن نیز از طریق خط انتقال به کشور عراق به این کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: زمینی به وسعت ۱۴۰  هکتار در اختیار شرکت آلمانی گذاشته‌شده است و سرمایه‌گذاری آن نیز بر عهده این شرکت خواهد بود، همچنین شرکت برق منطقه‌ای نیز قراردادی برای خرید برق آن منعقد کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار