مجید سرسنگی گفت: هدف ما این است که ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان در محله‌های مختلف تهران اجرا داشته باشد و مردم مناطق مختلف صدای این ارکستر را از نزدیک بشنوند.
کد خبر: ۳۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 12 May 2015
به گزارش تسنیم، نشست خبری مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در محل خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مهمترین بحث این نشست مربوط به افتتاح مدرسه تئاتر ایرانشهر بود. 
سرسنگی در این باره گفت: آموزش تئاتر در ایران با دانشگاه آغاز می‌شود و در مقاطع پایین‌تر جایی برای تعجیل در رشته تئاتر وجود ندارد. با راه‌اندازی مدرسه تئاتر ایرانشهر استعدادهای جوان شناسایی و نسل جوان  برا ی ورود به دانشگاه مهیا می‌شود. 

در همین باره منوچهر اکبرلو گفت: ما در مدرسه تئاتر ایرانشهر دوره آموزش آزاد تئاتر را آغاز می‌کنیم و امیدواریم در سالهای آینده این مدرسه به هنرستان تئاتر تبدیل شود. 

وی با اشاره به آسیب‌های کنونی در زمینه تحصیلات تئاتر اظهار کرد: بزرگترین آسیب کنونی در تحصیل رشته تئاتر این است که هنرجویان تنها به اصطلاحاتی در این زمینه یاد می‌گیرند و گمان می‌کنند که تئاتر را یاد گرفته‌اند. 

اکبرلو با اشاره به تفاوت مدرسه تئاتر ایران با آموزشگاه‌های آزاد گفت:‌در آموزش‌گاهای آزاد بحث مالی ملاک است اما در اینجا سخت‌ترین کار بحث ورود به مدرسه است. شورای سیاستگذاری مدرسه با تجربه‌های بالا هنرجویان را برای ورود به مدرسه تئاتر ایرانشهر گزینش می‌کنند و بهترین استعدادها را برمی‌گزینند. 

در بخش دیگری از این نشست داود کیانیان گفت: در حال حاضر دوره‌ای 3 ساله برای مدرسه تئاتر ایرانشهر پیش‌بینی شده است. ما قصد داریم واحدهایی که در  دوره‌های آزاد و در دانشگاه‌ها کمتر به آن پرداخته می‌شود را در اینجا احیاء کنیم. واحدهایی مانند اخلاق حرفه‌ای و آداب صحنه مواردی هستند که ما بیشتر به آن خواهیم پرداخت. مدرسه تئاتر ایرانشهر هنرجویان دختر و پسر می‌پذیرد و 3 روز در هفته و بعد از ظهرها کلاس دارد و قرار است زمانبندی کلاسهای این مدرسه متناسب با کلاس‌های درس هنرجویان باشد. این مدرسه با مشارکت خانه هنرمندان ایران و بنیاد نمایش کودک تاسیس می‌شود. 

در ادامه این نشست مجید سرسنگی به بیان برنامه‌های خانه هنرمندان در ماه‌های آینده سال پرداخت و گفت: بزودی ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان که شامل 6 طبقه است افتتاح خواهد شد. این ساختمان قرار است به مرکز اداری خانه هنرمندان و انجمن‌ها اختصاص داده می‌شود. این ساختمان شماره 2 هنرمندان در مرحله تجهیز قرار دارد و 6 میلیارد تومان صرف خرید این ساختمان شده است. 

وی ادامه داد: در ساختمان شماره 2 خانه هنرمندان فضاهایی برای کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده است. بخشی از این فضاهای آموزشی در اختیار مدرسه تئاتر ایرانشهر قرار می‌گیرد. 

سرسنگی درباره دیگر طرح‌های عمرانی خانه هنرمندان گفت: از شهرداری خواسته‌ایم تا ساختمانی در منطقه 12 در محله عودلاجان در اختیار ما قرار دهد. این ساختمان سرای کاظمی نام دارد. همچنین بخش‌هایی از پیاده رو 17 شهریور در اختیار خانه هنرمندان قرار گیرد. در مجموعه سعدآباد نیز برنامه‌ریزی انجام شده تا با همکاری خانه هنرمندان ایران نمایش تئاتر، اجرای موسیقی و فیلم را داشته باشیم. 

وی درباره نشر کتاب و مجلات از سوی خانه هنرمندان گفت: 3 کتاب هم اکنون زیر چاپ داریم. بازنمایی فضاهای شهری در هنر و ادبیات، اقتصاد هنر و قرآن و هنر 3 کتابی هستند که تا چند روز دیگر منتشر می‌شود. همچنین مجموعه نشست‌های جامعه‌شناسی هنر در یک سی‌دی منتشر می‌شود. کتاب الکترونیکی انسان و فرهنگ شماره دومش آماده انتشار است. قصد داریم تا پایان سال جاری 9 کتاب الکترونیکی منتشر کنیم.

وی ادامه داد: نشست‌های هنر و زندگی روزمره شهری را در ماه‌های آینده و طی 12 جلسه برگزار می‌کنیم. همایش هفته پژوهش سینما هفته نخست خردادماه برگزار می‌شود. همچنین سلسله نشست‌های هنرمند در شهر طی 10 جلسه برگزار خواهد شد.
سرسنگی با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان گفت: همایش قرآن و هنر را امسال برای دومین بار در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنیم.

وی برخی دیگر از برنامه خانه هنرمندان را اینچنین برشمرد: برگزاری سمینار هم اندیش تحول در نظام دانشگاهی هنر، برگزاری هم‌اندیشی بررسی حق مولف و شب‌های ایرانشهر از جمله مواردی است که برگزار می‌شود. نورعلی یکی از بزرگان عرصه موسیقی از چهره‌هایی است که در برنامه شب‌های ایرانشهر تجلیل می‌شود. 

وی ادامه داد: مجوز انتشار مجله شیوه را از ارشاد اخذ کرده‌ایم. پیش از این مجله‌هایی که منتنشنر می‌کردیم به صورت کتاب منتشر می‌شد و توزیع گسترده‌ای نداشت اما با داشتن مجوز از طرف وزارت ارشاد به صورت گسترده منتشر می‌شوند. 

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به حضور این خانه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: با همکاری خانه کتاب حضور پررنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال داریم. در این نمایشگاه غرفه‌ رواق هنر را برای نخستین بار افتتاح کرده‌ایم و هر روز یک نشست تخصصی در این غرفه برگزار می‌کنیم.

سرسنگی درباره فعالیت های ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان گفت: به مناسبت آزادسازی خرمشهر ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان به کشور کویت اعزام می‌شود تا قطعه‌هایی با حال و هوای حماسی و متناسب با سالروز آزادی خرمشهر اجرا کند. 

مدیرعامل خانه هنرمندان درباره ارکستر فیلارمونیک خانه هنرمندان گفت: هدف اصلی ما این است که ارکستر در محله‌های تهران هم اجرا داشته باشد و این ارکستر به میان مردم برود. 

سرسنگی گفت: طی امسال جشنواره هنر تهران را برگزار می‌کنیم که 12 انجمن خانه هنرمندان در آن فعال هستند  ودر یک بازه 12 روزها آثارشان را به نمایش می‌گذارند.  همچنین به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر نمایشگاه عکس و نقاشی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. 

وی درباره فعالیت تعاونی مسکن هنرمندان گفت: در منطقه 22 تهران زمینی برای مجتمع مسکونی هنرمندان خریداری کردیم با مساعدت شهردار محترم قیمت 22 میلیارد تومانی این زمین برای خانه هنرمندان به 11 میلیارد تومان کاهش یافت. همچنین شهردار محترم ترتیبی داد که پول این زمین 35 درصد نقدی و 65 درصد آن در اقساطی 3 ساله پرداخت شود. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار