مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۴۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 13 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
چرا کارخانه قند به برنده مزایده تحویل نشد؟
مدیرعامل کارخانه قند یاسوج با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج توسط بانک تجارت به مزایده گذاشته شد، اظهار داشت: آقای لهراسب باقری، پس از بازگشایی پاکات مزایده، برنده اعلام شد اما این کارخانه تاکنون تحویل برنده مزایده نشده است و هرگونه دخالت ایشان در امورات کارخانه دروغی بی پایه و اساس است.
برخی رسانه پیش از این در حرکتی برنامه ریزی شده سعی در به چالش کشیدن واگذاری کارخانه قند داشتند در حالیکه مسئولان بانک تجارت بارها از بی نقص بودن مزایده و روزنامه کردن و اعلام عمومی چندباره آن در روزنامه های کثیر الانتشار و طی شدن تمامی مراحل قانونی مزایده سخن گفتند.
گفتنی است بسیاری از فعالان اقتصادی معتقدند کارخانه قند به دلیل قدیمی بودن و شرایط خاص حال حاضرش شاید توجیه اقتصادی هم نداشته باشد اما اینکه فقط در تمامی دفعات اعلام مزایده یک فعال اقتصادی با پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری حاضر به فعال کردن نماد صنعت استان کرده این قبیل سنگ اندازی ها هیچ توجیه منطقی و مردمی ندارد و بیشتر به تسویه حساب های شخصی شبیه است.
 رشد اقتصادی تنها در گرو آرامش ممکن است و اینکه عده ای راحت هر موضوع بی اساسی و کذبی را دست آویزی برای تخریب و تسویه حساب کنندقطع به یقین دودش در چشم مردم می رود و انتظارها از دستگاه قضا برخورد با این قبیل حرکت های ضد توسعه ای است./بویر نیوز
نام بویراحمد بر میدانی در یاسوج
شورای اسلامی شهر یاسوج برای نخستین بار کلیات نام گذاری میدانی به نام بویراحمد را تصویب کرد.
در پنجاه و هفتمین نشست علنی شورای اسلامی شهر یاسوج اعضای شورا به پیشنهاد شهردار یاسوج رای مثبت دادند.
شهردار یاسوج گفت: یکی از تقاطع‌های مهم شهریاسوج درمحدوده سازمان برنامه وبودجه که فاقد نام بود به نام بویراحمد نامگذاری می‌شود.
محمد علی جاوید روز دوشنبه افزود: تبیین سابقه تاریخی و فرهنگی شهرستان بویراحمد به گردشگران، مسافران ونسل جوان ازجمله اهدافی است که دراین نامگذاری دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: درهمین راستا میادین شهر یاسوج به اسامی تاریخی وفرهنگی نامگذاری می‌شود.
جاوید تصریح کرد: در آینده نزدیک تندیس متناسب با نام این میدان نیز نصب خواهد شد.
بلوار منتهی به این میدان هم به نام «بلوار بویراحمد» معروف است.
شهری که یادآور خرمشهر زمان جنگ است
فرماندار شهرستان که به دعوت مدیر مسجد جامع دهدشت برای نشست رودررو با شهروندان در این مسجد حضور داشت به پرسش‌های مردم با حوصله پاسخ گفت.این مسؤول وضعیت شهر دهدشت را جنگ زده و مشابه شرایط خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی عنوان و تصریح کرد: حتی چاله‌هایی که برای اجرای یک پروژه در این شهر کنده کاری شده به حال رها شده است.
وی به انباشت زباله در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مهاجرت مردم به یاسوج یا دیگر شهرها به خاطر آب و هوا نیست بلکه ناشی از بی توجهی به مبلمان شهری در دهدشت و بوی تعفن زباله است.
علی پوزش در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در ابتدا این مشکلات را به خود مردم ربط داد و تصریح کرد: انتخاب شهردار به شورایی بر می‌گردد که دستپخت شهروندان است اگر اظهار نارضایتی می کنید ناشی از انتخاب خودتان در انتخابات شوراها است. /فارس
غیر استاندارد بودن نیمی از مصالح ساختمانی استان
مدیر کل استاندارد در نشست شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد گفت:متاسفانه تعداد زیادی از واحد های عرضه مصالح 50درصد مصالح ساختمانی در استان غیراستاندارساختمانی در استان فاقد پروانه کسب هستند، به همین منظور برخی از این واحد ها پلمپ شده و به برخی دیگر نیز فرصت داده شد تا محصولات استاندارد را به مردم عرضه کنند در غیر این صورت نیز پملپ خواهند شد. 
مهدی متقی همچنین به غیر استاندارد بودن آسانسورها اشاره کرد و افزود: از 25 واحد ساختمانی مجهز به آسانسور بازدید به عمل آمد اما متاسفانه همه این آسانسورها فاقد استاندارد های لازم بودند.
وی با بیان اینکه از مجموع 533آسانسور در استان 434مورد غیر استاندار هستند افزود: بیشترین تعداد آسانسور های غیر مجاز و غیر استاندارد در شهرستان بویراحمد واقع شده اند.
معاون عمرانی استاندار هم گفت:برخی از طرح های شهرستان بهمئی مورد بررسی قرار داده شد که این طرح ها از نظر ساخت و کیفیت از استاندارد های لازم برخوردار بودند.
پژمان نیک اقبالی افزود:ضرورت دارد کارخانه های تولید کننده مصالح ساختمانی به سمت استاندارد سازی حرکت کنند در غیر این صورت با این واحد های تولیدی برخورد و پلمپ خواهند شد. /خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار