مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام گفت: رسانه ها نه تهدید و فرصت بلکه چهره دو گانه ای از این 2 موضوع مهم را در جامعه امروزی شامل می شوند.
کد خبر: ۳۴۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 13 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی مهرعلیزاده روز سه شنبه در نشست علمی، تخصصی رسانه و آسیب های اجتماعی، ظرفیت ها، چالش ها و راهکارها اظهار کرد: اهمیت رسانه و تاثیرگذاری آن در حوزه اجتماعی بویژه آسیب های اجتماعی هم تاثیرگذار و هم موجب تغییرات زیادی در جامعه شده که بخشی از آن محسوس و بخشی نامحسوس است.
 
وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای رسانه است که هم منعکس کننده واقعیت و هم ایجاد کننده واقعیت در جامعه است، افزود: از این ظرفیت باید برای تحقق برنامه های عملیاتی و فرهنگ سازی در جامعه برای مقابله با آسیب های اجتماعی بیشتر استفاده کرد.
 
مهرعلیزاده تاکید کرد: رسانه های جمعی اعم از مکتوب و غیر مکتوب، دیداری و شنیداری و شبکه های مجازی و اجتماعی هیچگاه جای نهادهای مدنی نظیر خانواده ها را نمی گیرند و تکمیل کننده آنها نیستند.
 
وی نظاره گری اجتماعی را از دیگر پیامدهای منفی نفوذ رسانه ها به جوامع دانست و یادآور شد: در برخی صحنه های حوادث برخی بجای کمک کردن به مصدومان، فیلمبرداری و عکاسی با دوربین و موبایل از صحنه را در اولویت قرار می دهند که این آسیب است.
 
وی گفت: رسانه ها امروز بیش از گذشته تحول شتابانی در حوزه های مختلف روانشناسی، جامعه شناسی داشته اند که باید ضمن بهره گیری از ظرفیت ها، به این موضوع مهم توجه اساسی کرد.
 
در این نشست برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های هم اندیشی در رسانه ها و برنامه ریزی برای برگزاری استانی، ملی یا منطقه ای رسانه و آسیب های اجتماعی از سوی شرکت کنندگان پیشنهاد شد. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار