کد خبر: ۳۴۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 13 December 2016
تابناک - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: بالگرد پیشرفته امداد هوایی جمعیت هلال احمر تا چند روز آینده در این استان ، به صورت دائمی استقرار می یابد.

مهدی ولی پور روز سه شنبه در دیدار با آیت الله قربانی امام جمعه رشت افزود: این بالگرد پیش از این ، در ماه، دو هفته در استان گیلان مستقر بود اما با تلاش استاندار و اخذ مجوز ، این بالگرد تا چند روز آینده به صورت دائم در گیلان استقرار می یابد.
 
وی اظهار داشت: بالگرد پیشرفته امداد هوایی جمعیت هلال احمر در گیلان، 15نفره ، مجهز به امکانات روز و دو موتوره بوده و توانایی پرواز در شب و پرواز کور(ifr) ، روی آب ، حمل مصدوم و بار را دارد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: از مجموع 40 حادثه شناخته شده در دنیا و کشور ، حدود 30 حادثه طبیعی ثبت شده در گیلان داریم که استقرار دائمی بالگرد پیشرفته امدادهوایی در گیلان ضروری بود.
 
وی بیان داشت: حوادث ثبت شده در گیلان شامل سیل، زلزله، حوادث دریایی، جنگلی، آتش سوزی جنگل و ... دستگاه های مسئول از جمله هلال احمر در استان را مجاب می کند تا همواره برنامه ریزی و آمادگی های لازم را داشته باشد.
ولی پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران هلال احمر سراسر کشور مبنی بر آمادگی و جلب اعتماد عمومی از سوی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در استان گیلان نیز در این راستا اقداماتی انجام گرفته است.
 
وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان امدادی، پی گیری و تعیین تکلیف در رابطه با مجوز پایگاه های امداد و نجات و ارائه آموزش های تخصصی به امدادگران و نجاتگران از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به تشکیل تیم های واکنش سریع در استان اظهار کرد: یک تیم منتخب برای آموزش به استان کرمان اعزام شده و تیم های واکنش سریع در شهرستان ها نیز فعالیت خواهند داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل خانه هلال از هفته گذشته در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: خانه هلال مرکزی است با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی در سطح محلات شهرها و روستاها که توسط اعضا، داوطلبان ، خیرین و واقفان اداره می شود.
 
وی اظهار کرد: تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه کلیه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر، ترویج فرهنگ صلح و نوعدوستی ، جذب ، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهرها و روستاها بمنظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از جمله اهداف راه اندازی خانه های هلال است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این دیدار گفت:سازمان داوطلبان هلال احمر در سال 1350 در کشور تشکیل و شروع به فعالیت کرد.
حجت الاسلام و المسلمین هادی موسوی وظیفه سازمان داوطلبان را شناسایی اقشار آسیب پذیر جامعه و تامین نیازمندی های آنان عنوان و اضافه کرد: این سازمان، حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است.
 
وی اظهار داشت: سازمان داوطلبان هلال احمر در بخش های مختلفی از جمله فنی و تخصصی، فکری، مشورتی، برنامه ریزی کمک های نقدی و غیرنقدی به نیازمندان و آسیب دیدگان در حوادث خدمات ارائه می دهد.
 
در این دیدار که به مناسبت 15 آذرماه، روز جهانی داوطلبان هلال احمر برگزار شد، جمعی از داوطلبان این جمعیت از شهرستان های مختلف استان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار