در قم برگزار می شود
معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد کشور از برگزاری مرحله کشوری یازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامّتان» در روزهای ۲۴ الی ۲۷ آذر ماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 14 December 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی طاهریان در نشست خبری یازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامّتان» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: آیین افتتاحیه مسابقات قرآنی مدهامتان امروز از ساعت 17 در دفتر آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آغاز و پس از آن در روز های 25 و 26 آذر ماه مرحله رقابتی مسابقات انجام می شود.

وی با اشاره به این که در این مسابقات برنامه های فرهنگی متنوعی تدارک دیده شده است، ادامه داد: آیین اختتامیه این مسابقات هم در روز میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار می گردد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است از ظرفیت حضور قاریان مطرح، در برنامه های فرهنگی بیش از 10 مسجد شهر مقدس قم استفاده شود و این قاریان برجسته با قرائت قرآن در آستان مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران محفل های انس با قرآن برگزار کنند.

مرحله کشوری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان

طاهریان با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان به صورت سالانه برگزار می شود، گفت: امسال برای نخستین بار ثبت نام مسابقات مدهامتان به صورت اینترنتی انجام شد و حدود 16 هزار تن در آن ثبت نام کردند که با ثبت اطلاعات این افراد در سامانه مسابقات، بانک اطلاعاتی مطلوبی از فعالان قرآنی کانون های مساجد کشور بدست آمد.

وی بیان کرد: لغت قرآنی مدهامتان مربوط به آیه 64 سوره مبارکه الرحمن است و در آن از 2 بهشت که در نهایت سبزی و خرمی هستند صحبت می شود.

وی افزود: بسیاری از جوانان 18 تا 30 سال کشور در مساجد با قرآن انس پیدا کرده و در همان مکان مهارت های قرآنی خود را ارتقا بخشیده اند، بنابراین هدف از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در کنار صحنه رقابت، شناسایی استعدادهای جوانان کانون های مساجد و پرورش این استعدادها است. 

رئیس ستاد برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: در مرحله کشوری 350 تن از افرادی که در مرحله استانی مسابقات حایز رتبه برتر شده اند در 2 بخش خواهران و برادران در رشته هایی همچون حفظ، قرائت، اذان و تفسیر، با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

وی افزود: هیات داوران انتخاب شده در این دوره از مسابقات در تمامی بخش ها از افراد صاحب نام و دارای سابقه درخشان هستند که این مساله سطح اعتبار مسابقات را افزایش داده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده، افرادی که رتبه های برتر را در رشته قرائت و حفظ به دست آورند با استفاده از سهمیه به مسابقات اوقاف راه پیدا می کنند و از آنها در برگزاری محافل قرآنی در مساجد حمایت خواهد شد.

طاهریان گفت: در بخش تفسیر تلاش شده است تا در کنار صحنه رقابت، کارگاه های آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار شود و در همین رابطه حدود 55 تن از طلبه ها و امامان جماعت سراسر کشور به شهر قم می آیند تا هم دوره های آموزشی تفسیر را گذرانده و هم در مسابقات شرکت کنند، همچنین با برنامه ریزی های به عمل آمده طلبه های ساکن قم نیز می توانند در این چند روز از کلاس های تفسیری مسابقات استفاده نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشهد مقدس در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، افزود: دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآن با نام «مدهامّتان» سال آینده در مشهد مقدس برگزار می‌شود و در مراسم اختتامیه دبیرخانه برگزاری جشنواره به مشهد منتقل خواهد شد.

همچنین در این نشست فاطمه عسگری دبیر رسانه ای جشنواره گفت: رسانه ها و خبرگزاری هایی که بیشترین تولید خبر را پیرامون برگزاری این مسابقات داشته باشند پس از ارزیابی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار