با آغاز هفته وحدت در راز و جرگلان، ندای وحدت در این خطه، محدود به قشر خاصی نیست و اهالی این شهرستان با این شادی وصف نشدنی همراه شدند.
کد خبر: ۳۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 14 December 2016
با آغاز هفته وحدت در راز و جرگلان، ندای وحدت در این خطه، محدود به قشر خاصی نیست و اهالی این شهرستان با این شادی وصف نشدنی همراه شدند.
البته وحدت مثال زدنی و همدلی اهالی این شهرستان  فقط در ایام هفته وحدت مشهود نیست بلکه شیعه و سنی در راز و جرگلان تا بوده و هست در غم و شادی یکدیگر سهیم  و خاری در چشم دشمنان بوده اند.
روز گذشته در شمال شرقی کشورمان روستای مرزی اشرف دره، میزبان و شاهد حضور اهالی شهرستان از همه اقشار بود.
جشن بزرگ وحدت با حضور فرماندار و امام جمعه راز و جرگلان ، مشاور استاندار در امور اهل سنت ، حجت الاسلام سجادی مدرس حوزه علمیه قم ، معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و دیگر مسئولان شهرستانی برگزار شد.
فرماندار راز و جرگلان در این جشن بزرگ گفت: جشن وحدت با حضور علما که منادیان وحدت بوده  و رسالت وحدت را در این شهرستان بر عهده داشته اند، برگزار می شود و علما توانسته اند با روشنگری وحدت را حفظ کنند.
ریواده افزود: با توجه به این برهه از زمان و تمام مسائلی که امت اسلامی با آن مواجه است امیدواریم برگزاری این جشن ها زمینه ساز وحدت بیشتر در امت اسلامی  باشد.
وی با اشاره به اقداماتی که از طرف رژیم صهیونیستی، علیه  اسلام در حال انجام است، گفت: برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا در این منطقه زمینه همدلی و وحدت را فراهم کرده است و این شهرستان  با وجود دارا بودن پنج قومیت و مذاهب شیعه و سنی کوچکترین مشکلی در صد سال اخیر نداشته است.
مشاور استاندار در امور اهل سنت نیز در این مراسم با اشاره به آیه مبارکه «واعتصمو بحبل ا... جمیعا و لا تفرقوا» گفت: اهمیت وحدت از نظر علمای اهل سنت منطقه بر کسی پوشیده نیست و همه انسان ها یک امت واحده بوده و پیامبران  نیز آمدند تا با کتاب ا... برای اختلاف بین آن ها حکم کنند.
آخوند کمالی افزود: در این برهه از زمان، شیعه و سنی با در نظر گرفتن مشترکات می توانیم در کنار یکدیگر دوستانه زندگی کنیم.
وی با بیان این که ما مشترکات زیادی داریم و نباید همدیگر را تکفیر کنیم، تصریح کرد: خدا نابود کند داعش و امثال آن را که از دین اسلام که دین محبت است چهره بدی  به جهان معرفی کرد و علما باید قلب ها را به هم نزدیک کنند و دشمن را بشناسانند و صف محکمی در برابر دشمن تشکیل دهند.
معاون اجرایی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: ما نقاط مشترک قوی زیادی داریم و نقاط افتراق حداقل است.
سرهنگ شجاع افزود: امروز در جبهه مقاومت خون شیعه و سنی در کنار همدیگر ریخته می شود و ندای وحدت جهان را فراگرفته است و ما باید این فضا را قدر بدانیم و ترویج دهیم.
وی تصریح کرد: اگر اختلافی هست در حداقل هاست و قابل اشاره هم نیست و باید دست به دست هم بدهیم و اسلام را سربلند نگه داریم.
وی با اشاره به این که امروز باید به رهبر و ملتمان ببالیم ادامه داد: امروز در جرگلان و در میان اهل سنت منطقه ٣٠٠٠ بسیجی پا در رکاب داریم و برگزاری جشن وحدت در این منطقه فضای مودت و محبت را تحکیم می کند.
مدرس حوزه علمیه قم نیز در این جشن بزرگ گفت: شما در این چند سال از وحدت گفتید و عمل کردید و مزه آن را چشیدید و امنیت زبانزدی را در عالم رقم زدید.
حجت الاسلام سجادی افزود: بنا به آیات قرآن ما نباید از مشرکان باشیم و مشرکان کسانی هستند که به دنبال تفرقه هستند.
وی اظهار داشت: ما باید امروز جوانان و مردم را از مشکلاتی که فتنه به وجود می آورد بر حذر داریم.
وی اضافه کرد: ما نباید چهره دین و دیانت را خدشه دار کنیم و امروز دفاع از مشترکات از اوجب واجبات است و شما مردم این شهرستان که مزه وحدت را چشیده اید آن را صادر کنید و برای تحکیم تقریب و وحدت جشن نزول قرآن بگیرید.به گزارش خبرنگار ما در پایان این مراسم علمای اهل سنت و تشیع به نشانه مودت و همدلی در مسجد روستای اشرف دره،  عکس یادگاری گرفتند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار